Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Betyget sjönk från 3,8 till 3,1 av att jag stängde av betalkoll fast ja hade skuld på ca 50,000kr där och att jag avslutade ett kreditkort.
Nu ska ja bara betala av de två sista kreditkorten och se vad betyget blir om en månad då när även en FF försvinner.
Vad tror ni då?

Från 0,97 till 0,75. Det går sakta men riktningen är i alla fall rätt.

Hade 14,7 vid årsskiftet och 29,8 för ett år sedan så jag antar att jag får vara nöjd.

Undrar dock när lönen skall uppdateras. Någon som vet när den uppdaterades förra året och hur mycket det påverkar betyget om man ökat med 50-60k?

Fattar inget heller!!

låg på 7,3% och ökade till 7,63%
Ändå sänkte jag den enda kredit jag har utnyttjat 11000 av 20000.
Förut 16000 av 20000.
Inga lån
Inga andra krediter
Inga anmärkningar
Inkomsten landade på 362000

fattar ingenting!!!
Underskottet höjts?

För mig ha betyget uppdaterats, men inte kreditkollen (engagemanget, skulderna syns senast uppdaterade 30 april). Är det samma för er?

För mig ha betyget uppdaterats, men inte kreditkollen (engagemanget, skulderna syns senast uppdaterade 30 april). Är det samma för er?

Nej, även dessa uppdaterades i natt för mig. Har dock tidigare varit med om att de släpat en halv dag-en dag typ.

Från 3,4 (3,7 kanske minns ej) till 1,7.

avslut bank Norwegian samt betalat ned på en kontokredit betalkoll 35/50 utntttjat

Är det bara för PetterStholm som avslutad Betalkoll har börjat synas?

För mig gick natten högt över förväntan. Har betalat ner kreditkortet till noll och gick från 1.3 till 0.3. Hade trott det skulle bli typ. 1.1. Helt otroligt bra, låg ju på över 10.0 för några månader sedan :) Och på fredan går min näst sista ff ut och då tänkte jag söka nytt samlingslån. Men jag funderar på att söka redan idag med 0.3 i bagaget, kanske inte gör så stor skillnad om en till ff försvinner? Är lite orolig att Betalkoll ska börja synas igen bara när kreditengagemanget uppdateras. Då är det ännu en gång 25 000 synliga krediter.

Är det bara för PetterStholm som avslutad Betalkoll har börjat synas?

För mig gick natten högt över förväntan. Har betalat ner kreditkortet till noll och gick från 1.3 till 0.3. Hade trott det skulle bli typ. 1.1. Helt otroligt bra, låg ju på över 10.0 för några månader sedan :) Och på fredan går min näst sista ff ut och då tänkte jag söka nytt samlingslån. Men jag funderar på att söka redan idag med 0.3 i bagaget, kanske inte gör så stor skillnad om en till ff försvinner? Är lite orolig att Betalkoll ska börja synas igen bara när kreditengagemanget uppdateras. Då är det ännu en gång 25 000 synliga krediter.

Min avslutade betalkoll syns också. Har ändå avslutat den och betalt ner den till 0 direkt när den syntes för första gången.
Ändå står det att jag använt 37000/50000 nu.

Min avslutade betalkoll syns också. Har ändå avslutat den och betalt ner den till 0 direkt när den syntes för första gången.

Fan, kanske borde söka samlingslån nu på morgonen innan den dyker upp då :-(

När gjorde du den slutgiltiga betalningen?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp