Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Vad är ditt betyg?

Dom 60.000 betade dom av kreditkort eller blancolån?

Jag betalade in på lånen i mitten av april och det syns att lånen har minskat och avslutats men betyget och score är precis likadant som i början på april..

Blancoinbetalningar brukar tyvärr inte få så mycket effekt. Men så stor summa och avslutad kredit borde i alla fall märkas något.

Om du känner att du inte fick direkt effekt nu ska du ändå inte känna att 60 K i lönemonstrets gap är bortkastade. Allt räknas och det här har du snart igen :)

Jag observerade att uppsägning av kredit höjer betyget något månaden efter trots lika/lägre nyttjande grad. Jag hade 0.3 med kreditkort 9k/50k. Betalkoll dök upp, ny total kredit 25k/100k, 0,8 i betyg. Betalkoll sas upp direkt nu kredit 11,5k/50k, 0,6 i betyg. Hade inte Betalkoll "gästat" i en månad så hade nog mitt betyg legat på 0,4, max 0,5. Så nyligen borttag av krediter påverkar betyget, fast nyttjande graden inte ökas. Så om man vill säga upp krediter för att få bättre kalkyl hos bankerna bör man avsluta dom ett par månader innan man ska söka lån.

Nu har jag ÄNTLIGEN och för första gången nått ett "Mycket Bra" betyg på 0,87%! En ff försvann och jag har nu två kvar (betyget gick ner från 1,14 till 0,87 när 1/3 ff försvann).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp