Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

UC nere igen...

Jag har alltid haft ett ganska högt underskott, det har aldrig varit mindre än 10%, jag har aldrig blivit tillfrågad ang de och jag tror inre de påverkat mina lånchanser så värst mycket...

Tack för ett riktigt bra svar!
Det ska jag kika närmare på.

Jag har deklarerat, fått skatteåterbäringen och allt. Går det verkligen fortfarande att ”köpa” bättre underskott?

Och tror du att det är värt det? Jag menar, har ju ändå ett helt ok betyg ändå?

Jag har alltid haft ett ganska högt underskott, det har aldrig varit mindre än 10%, jag har aldrig blivit tillfrågad ang de och jag tror inre de påverkat mina lånchanser så värst mycket...

Jag har också "köpt" mig bättre underskott inför framtida sökningar. Men jag har då fått lån på 407k till 12%. 280k till 8% samt ett till på 280k på 7.7% med underskott som motsvara ca 20% av min årsinkomst.

(Detta ä ju samlingslån så har ersatt befintliga, inte tagit nya)

Hej,

Jag och min sambo ska gifta oss om några veckor och kom mitt i allt att tänka på min uc.
Hur påverkas den av ett giftemål? Bättre betyg eller sänks den tro?
Någon som vet?

Hej,

Jag och min sambo ska gifta oss om några veckor och kom mitt i allt att tänka på min uc.
Någon som vet?
Bättre betyg borde det bli men hur mycket vet man inte

Hej,

Någon som vet?
det beror på era förutsättningar och vad ni ska söka.

söker jag bolån då sänker min fru mig så att jag knappt får låna något då hon inte har någon inkomst, det blir samma sak om hon meddelande eller inte.
men om jag ska söka blanco då är det en fördel även om hon inte är medlånsökande.

sen är det klart att om ni båda har bra inkomst/ekonomi så blir det bara ännu bättre

Hej! Köpte några grejer på klarna faktura utan att dom tog uc på mig. Mitt kreditbetyg ökade på kreddy från 0.1 till 0.3, var bara 10.000kr som sedan betalades direkt.
Hur lång tid tror ni det tar innan det sjunker igen?
Och varför höjdes det när ingen uc togs?

Hej! Köpte några grejer på klarna faktura utan att dom tog uc på mig. Mitt kreditbetyg ökade på kreddy från 0.1 till 0.3, var bara 10.000kr som sedan betalades direkt.
Hur lång tid tror ni det tar innan det sjunker igen?
Och varför höjdes det när ingen uc togs?
Har inget med klarna att göra eftersom dom inte rapporterar till uc och dom tar creditsafe. Måste bero på något annat

Har inget med klarna att göra eftersom dom inte rapporterar till uc och dom tar creditsafe. Måste bero på något annat

Konstigt, inget annat har skett förutom detta. Hade 0.1 sen fick jag 0.4 efter jag beställt på faktura sen returnera jag en vara och fick 0.3...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp