Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Så försvann en kreditupplysning till helt utan att påverka UC. Ger fan upp snart -från 10 till 5 upplysningar samt en av tre krediter avbetalade senaste månaden och UC har inte rört på sig, utan står kvar på 12.2.

Så försvann en kreditupplysning till helt utan att påverka UC. Ger fan upp snart -från 10 till 5 upplysningar samt en av tre krediter avbetalade senaste månaden och UC har inte rört på sig, utan står kvar på 12.2.
Hur länge sen va det du betalade av krediterna?

Har upplevt att det tar ca 3 månader för o få positiv effekt så dom ser att man inte tatt nya lån.

Jag tog min sista uc 29 december förra året och nu går risken ner hela tiden på 1 vecka har den gått ner från 40.7 till 37,5 utan någon större skillnad på blanco å maxade kreditkort

Nej men tror du missuppfattade mycket av det jag skrev uppenbar ligen eftersom jag var tvungen att omformulera mig osv men nu förstår vi varandra. Ha det gott.
Så kanske det var, jag uppfattade att du hade en idé om att kronofogden styr över betalningsanmärkningar, vilket man alltså inte gör. Skönt att det reddes ut till slut.

Fast din score bestämmer ju vilken kategori du hamnar i på uc betyget väl?

Jag tex ligger på 629 poäng och har 1.0% i uc betyg "bra" . När min poäng hamnar över 635 Blir kategorin istället "mycket bra" å uc betyget bör halka ner till minst 0.9% då.
Vem ser kategori och vilken betydelse har den för den som tar en upplysning?
Ser dom inte kategori så är det ju också rätt värdelös information. För hur skall någon berömma om du är kreditvärdig på uppgifter dom ej har?

Vem ser kategori och vilken betydelse har den för den som tar en upplysning?
Ser dom inte kategori så är det ju också rätt värdelös information. För hur skall någon berömma om du är kreditvärdig på uppgifter dom ej har?

Nu får någon gärna rätta mig men speglar inte kategorin/uppdelningen i scoren även uppdelningen i uc betyget. Dvs att det är inte förrän min score blir några poäng bättre jag hamnar i "mycket bra" å det i sin tur gör att ucbetyget sänks från 1.0 till 0.9% som är inom kategorin "mycket bra" = att dessa har ett sammanhang. Trots att inte andra ser scoren så påverkar den ju vilket uc betyg du får. Vilket bankerna tittar på. Jag kan som sagt ha fel men det ena verkar påverka det andra

Bör ju vara så att betyget avgör vilken kategori, inte det omvända.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp