- Meddelanden
- 2 230
- Mottagna reaktioner
- 743
- Poäng
- 737
Jag tror vi missförstår varandra mest i orden. Men jag anser att du är lite fel på det när du säger att det inte är Kronofogden som bestämmer. Det blir ju så oavsett även om det inte är de som sätter själva anmärkningarna.Nej precis, kronofogden beslutar inte om du ska ha en anmärkning eller inte, precis som att nacka tingsrätt inte bestämmer om du ska ha en anmärkning när du får en tredskodom på dig.
Igen: alla utslag blir inte heller anmärkningar, kronfogden bestämmer inte vilka som blir och inte, det gör upplysningsbolagen, jag har ingen aning om varför vissa får och andra inte.
En betalningsanmärkning innebär att en person eller företag inte har betalat sina skulder i tid. Kronofogden fastställer skulden och Creditsafe registrerar det därefter som en betalningsanmärkning i våra register.
Det är liksom skrivet från Creditsafe på deras egen hemsida. Är du skylding Kalle Anka AB och de lämnar in till Kronfogden och du typ skiter i att svara eller inte betalar in det under det angivna dagarna så är det ju ändå Kronofogden som ser till så att du får en betalningsanmärkning eftersom du inte betalade in och så vidare. Så...visst är det på grund av att inte betala till Kronofogden eller nonchalera deras meddelanden som folk kan få betalningsanmärkningar även om jag på ett visst sätt tror mig förstår hur du menar.....
Senast ändrad: