Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

har inte hänt nånting med mitt betyg denna månaden, sjukt konstigt när jag betalade av kreditkortet.
Mitt betyg har inte heller ändrats idag, känner mig besviken. Lån och krediter har minskat, 1 ff har försvunnit så även dom har minskat. Men uc betyget är totalt oförändrat ändå. Annars brukar det minska varje månad med ett par procent i alla fall.

Hej,
UC har havererat denna månad. Har kreditkollen och där ligger Feb med samma uppgifter som Jan. Mina kreditengagemang ej uppdaterade. Min upplysning visar korrekt men ej kreditkollen samt UC score. Har avslutat krediter etc o Jan som ej är med. Jag har kontaktat UC som ”skall utreda”. Inget har hänt sedan i Måndags. Skulle uppmana er att kontakta UC och be dem kolla. Känns väldigt skakigt när detta ej fungerar.

2 anmärkningar försvann i tisdags idag droppade betyget ner till 8.3. Konstigt nog tog det 3 dagar innan ngt hände

Hej,
UC har havererat denna månad. Har kreditkollen och där ligger Feb med samma uppgifter som Jan. Mina kreditengagemang ej uppdaterade. Min upplysning visar korrekt men ej kreditkollen samt UC score. Har avslutat krediter etc o Jan som ej är med. Jag har kontaktat UC som ”skall utreda”. Inget har hänt sedan i Måndags. Skulle uppmana er att kontakta UC och be dem kolla. Känns väldigt skakigt när detta ej fungerar.

Har också haft problem med UC senaste tiden. Ansökte om bolån via compricer och en uc registrerades samt tre icke synliga ff på min upplysning. Betyget gick från 3 till 5%. 10 min senare försvann alla ff och betyget gick tillbaka till 3%. Därefter ändrades det lite fram och tillbaka när jag uppdaterade sidan under dagen. Likadant på min sambos UC som togs gemensamt. Det var först dagen efter som det verkar ha sparats korrekt. Känns inte helt tryggt att en tjänst som påverkar så många är så skakig.

Mitt betyg har stått still sen i November nu.. Totalt har 6st ff försvunnit och har nu 7st kvar varav den senaste är 8 månader gammal.

Har 16.3% riskprognos.

skulderna minskar varje månad och kreditbetyget ökar men procenten rör sig inte.

vill ha ner mitt betyg för behöver ett samlingslån till att samla allt skräp så ekonomin blir hållbar igen.

har en ff från inkasso som försvinner 24/3 kan det vara så att den ställer till det för mig?

någon som tex vänt sig till sin egna bank. Alltså gått dit och pratat eller ringt dom och lyckats komma överrens om att dom ska ta alla ens skulder? Har haft den funderingen stt vända mig till Swedbank där vi har vårat bolån och kolla om jag kan få ett samlingslån på ca 500.000:- och samla alla mina lån och skulder.

Mitt betyg har stått still sen i November nu.. Totalt har 6st ff försvunnit och har nu 7st kvar varav den senaste är 8 månader gammal.

Har 16.3% riskprognos.

skulderna minskar varje månad och kreditbetyget ökar men procenten rör sig inte.

vill ha ner mitt betyg för behöver ett samlingslån till att samla allt skräp så ekonomin blir hållbar igen.

har en ff från inkasso som försvinner 24/3 kan det vara så att den ställer till det för mig?

någon som tex vänt sig till sin egna bank. Alltså gått dit och pratat eller ringt dom och lyckats komma överrens om att dom ska ta alla ens skulder? Har haft den funderingen stt vända mig till Swedbank där vi har vårat bolån och kolla om jag kan få ett samlingslån på ca 500.000:- och samla alla mina lån och skulder.

Mitt betyg har ändrats flera gånger under 2020. Har koll flera gånger i veckan både via minUC och Kreddy.

Märkligt att vissas betyg står så still trots ändringar i förutsättningarna... borde ändras snart!

Har 16.3% riskprognos.

Just den från inkasso är det som förstör betyget. Helt säker på detta.

Mitt kreditbetyg ligger på 0,4% nu och det känns ju fantastiskt, aldrig legat så lågt tidigare. Tänkte invänta min första lönespec. sedan jag blev fast anställd. Har en fin lön att visa upp från januari med, från de båda arbetsgivarna jag har nu.

Har ränta på 9,95% på Remember nu på ca 215 000, och det känns horribelt. Mina förutsättningar har förändrats enormt och därför syns det även på kreditbetyget skulle jag tro. Däremot så KAN det vara så att jag blir återbetalningsskyldig på en rätt fet summa till CSN på vårkanten.

Är det bättre att söka samlingslån på 215 000 i mars och sedan i så fall ett extra till CSN när det blir aktuellt? Tror att det kan handla om 40 000 - 50 000 beroende på hur CSN gör med sådana lån som blivit avskrivna redan. Det blir sådana misstag när man tänker helt fel, men man får bita i det sura äpplet helt enkelt!

Minns jag fel eller visst bruka uc scoren uppdateras i början av månaden? Inte uc betyget! Dom har då inte uppdaterats samtidigt för mig iaf...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp