Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Hej, har också lurat runt här ett tag så eftersom jag ff läser så tänkte jag hoppa med här i forumet.
Jag har ett score idag på 4% (uc-score 559) vilket jag är grymt stolt över då det vart skyhögt i stort sett hela livet.
Åkte tyvärr på ett utmätningsförsök på under tusenlappen den 20 jan 2017 när jag hade löneutmätning som då drogs den 25. Det drogs 2885:- vilket det överskridande betalades tillbaka i Feb..

Nu till min undran.
Jag har 1 ff som går ut i Januari samt att utmätningenförsöket försvinner då.
Ekonomiska förutsättningar : Lön 530.000 Överskott kapital 1600
risk idag 4,01.
Vad kan jag räkna med för score efter Januari. Tvär dyker det eller forstsätter det sjunka som idag med 1 per månad?
Har i övrigt inga lån/krediter.
En annan tanke jag har är om bankerna på nåt sätt ser att jag haft detta ekonomiska strul i mitt liv eller ser dem bara ett "blankt" papper efter Januari?
Har för första gången i mitt liv fått en tanke på att ska ett eget boeende.

Så länge du inte misskött ett lån tidigare hos banken du kommer att vända dig till, är det hur lugnt som helst.

Betyget kommer att bli tillräckligt bra för att du ska kunna göra det du vill göra i Januari.

Håll ut och lycka till!

Skriv gärna hur det har gått. Jag är i en liknande situation, fast jag har två månader kvar till min sista anmärkning är borta. Ligger på 1,75 i UC nu och tycker väl också att jag borde ned under 1 när anmärkningarna är borta, men det känns högst osäkert om det blir så...

Ja självklart, anmärkningen försvann inatt och min UC sjönk från 2,23 till 0,53. De skulder jag har är fördelade på tre krediter varav ett är ett bolån. Betalade in det minsta blancolånet igår, så blir spännande att se om det hjälper ytterligare nästa uppdatering.

Ja självklart, anmärkningen försvann inatt och min UC sjönk från 2,23 till 0,53. De skulder jag har är fördelade på tre krediter varav ett är ett bolån. Betalade in det minsta blancolånet igår, så blir spännande att se om det hjälper ytterligare nästa uppdatering.

Härligt! Tack för uppdateringen.

Hej!
Känner att det är dags för mig att samla mina lån nu då jag jobbat upp mitt kreditomdöme.

Har olika lån på ca 450 000 kr.
Remember 250 000 kr.
Avida finans 130 000 kr
Ica banken 39 000 kr
QPR finance 27 000 kr
Bank [URL="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/66"]Norwegian kreditkort[/URL] 20 000 kr - 5 tusen kronor utnyttjat.
Har även krediter hos credway och euroloan på 10 000 vardera som är betalda och finns med i UC.

Årsinkomst 2017 : 324 000
Årsinkomst 2018 : 325 500

5 uc ff och dom försvinner iår.
1 uc 7 september.
2 uc 8 oktober
2 uc 28 oktober .

Har en riskprognos på 0.86 % idag så ligger ju under 1 % och det är ju bra.

Betalar ca 10 000 varje månad men det mesta är ju ränta.. så händer inte jätte mycket direkt.

Vad rekommenderar ni mig att göra..Ska jag vänta ut förfrågningarna och söka eller bör ja kunna få ett hyfsat lån om ja ansöker om det idag?
Möjligt att ja skulle kunna ta 2 lån på 250 och 200 tusen också.

Tacksam för svar då jag verkligen tänkt på detta dag in och dag ut väldigt länge.

Mvh

I och med att alla dina ff försvinner inom 2 månader bör du vänta ut dem.

5 ff är mycket om du vill vara garanterad att få bra erbjudande. Vänta åtminstone till att du endast har två kvar. Om du endast har synliga lån skulle jag söka ett samlingslån 8 okt för 350.000 och ett till lån till efter uc-uppdateringen i nov. För sedan behöver du vänta ett helt år för att ha möjligheten att få till bra lån, så det gäller att det blir ganska bra nu.

Vilket datum är det UC inhämtar uppgifter till kreditengagemangsregistret? Alltid den sista varje månad?

Gå den cirka 102% nyttjande grad på kreditkort till 95% tror ni det kommer hjälpa betyget?
Beviljat på 4 olika kreditkort 37 000, och har betalt in så jag ligger ungefär runt 95% nyttjande på alla.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp