Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Hej!

Undrar lite över mitt kreditscore, har 18.1% men har endast ett bolån 1.3milj, inga kreditkort, inga övriga lån eller avbetalningar och inkomst på 419.000. Dock har jag en misskött kredit anmärkning på 9800:- från September förra året så kan detta påverka att mitt score är så högt? Skulle vara kul om det sjönk men ser ganska mörkt ut just nu..

Mvh
Lelle
Med största sannolikhet beror det på din anmärkning! Och om du har många ff.

Hej!

Undrar lite över mitt kreditscore, har 18.1% men har endast ett bolån 1.3milj, inga kreditkort, inga övriga lån eller avbetalningar och inkomst på 419.000. Dock har jag en misskött kredit anmärkning på 9800:- från September förra året så kan detta påverka att mitt score är så högt? Skulle vara kul om det sjönk men ser ganska mörkt ut just nu..

Mvh
Lelle

Jag tror du är ganska körd hos många om du söker lån t.ex på låneförmedlare eller online.

Men inte omöjligt att du får ja hos en bank om dom gör en personlig låneansökan. Du har bostad som säkerhet, bra lön och inga andra lån

Hej!

Mvh
Lelle

Ja om det är exakt som du skrev så är det enbart den som drar ner ditt betyg den lär sjunka under 1 med de förutsättningarna du har.

Jag tror du är ganska körd hos många om du söker lån t.ex på låneförmedlare eller online.

Men inte omöjligt att du får ja hos en bank om dom gör en personlig låneansökan. Du har bostad som säkerhet, bra lön och inga andra lån

Jag misstänker det också och det är enbart slarv av mig att detta uppstod och har ingen annan än mig själv att skylla.
Har dock löneökning till 432.000 som börjar gälla i september kan detta göra att min lilla chans ökar något tror du? Har mina föräldrar att ta hjälp av men vill ändå stå på mina egna ben och hantera detta själv. Vet inte riktigt om jag ens vågar göra en låneansökan via t.ex Advisa.

Tjena! Läst runt här ett tag nu och älskar forumet. Skulle nu behöva lite hjälp då jag är ute efter ett lån. Men antar att betyget är lite högt för att få nå bra.

Undrar lite över mitt kreditscore, idag försvann min sista anmärkning.
Hade 13.9 innan och fick nu 9.3 har inga lån eller krediter men ändå så högt! Har en FF från Sileo kapital AB som försvinner 2019-09-14 är det den som gör mitt betyg så högt?
Vad tror ni mitt betyg hamnar på efter att den försvinner?

Årsinkomst: 250 000kr
Underskott: 2600kr

MVH
Erton

Direkt efter att en anmärkning försvinner kan betyget förbli högt, men efter ett tag kommer det ticka neråt.
Vidare, tror jag Sileo räknas som en blank förfrågan, vilka är vidriga för betyget.

Så, summerat. Utifrån ovan bör ditt betyg förbättras en hel del framöver. Så ha lite is i magen, nån månad eller två.

Hej, har också lurat runt här ett tag så eftersom jag ff läser så tänkte jag hoppa med här i forumet.
Jag har ett score idag på 4% (uc-score 559) vilket jag är grymt stolt över då det vart skyhögt i stort sett hela livet.
Åkte tyvärr på ett utmätningsförsök på under tusenlappen den 20 jan 2017 när jag hade löneutmätning som då drogs den 25. Det drogs 2885:- vilket det överskridande betalades tillbaka i Feb..

Nu till min undran.
Jag har 1 ff som går ut i Januari samt att utmätningenförsöket försvinner då.
Ekonomiska förutsättningar : Lön 530.000 Överskott kapital 1600
risk idag 4,01.
Vad kan jag räkna med för score efter Januari. Tvär dyker det eller forstsätter det sjunka som idag med 1 per månad?
Har i övrigt inga lån/krediter.
En annan tanke jag har är om bankerna på nåt sätt ser att jag haft detta ekonomiska strul i mitt liv eller ser dem bara ett "blankt" papper efter Januari?
Har för första gången i mitt liv fått en tanke på att ska ett eget boeende.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp