Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Min UC uppdaterad, försämrades med 0,4. Högre underskott än året innan, inte mkt till inkomstökning heller så det är helt begripligt.

Och så har vi Bisnode. Också precis uppdaterad, fem min efter UC. Där har jag samma Score som innan, dvs 8.

Nu är också mitt uppdaterat, jag skrattar ihjäl mej... 3 Mkr i inkomst, underskott 129 tkr, 6 st anmärkningar, 1 ff från september 2018. Inget skuldsaldo hos fogden, betalade in allt i november 2018 - voilà 48,7% i UC-risk. Det är nog det historiska skuldsaldot samt anmärkningen för utmätningsförsök från KFM som ställer till det. Jag tar det mer som en observation eftersom jag absolut inte ska låna några pengar någonsin mer (om det inte är till bostad). Numera har jag en rejält sparad slant på banken och snart ska jag cykla runt bland vingårdarna i Bourgogne under en vecka :)

När är dina anmärkningar borta Lize? Ska bli kul att veta vad man har i UC-betyg med 3 millen i årsinkomst :D

Mitt uppdaterat också från 75k i inkomst till 295k betyget från 6,6 till 2.2 sjukt stort hopp enbart för inkomsten.

Yey, mitt betyg förändrades också i morse. Fick godkänd deklaration i måndags och idag uppdaterades riskprognosen från 0,53% till 0,2% :D

det låter ju helt sjukt om du har både höge inkomst och överskott

Inkomsten upp ca 70k tror jag,.vänt från litet underskott till överskott på några tusen..har dock ingen aning om var mitt överskott kommer ifrån. Betyget inte jättemycket sämre dock, gick från 0.12 till 0.13.

Mitt uppdaterat också från 75k i inkomst till 295k betyget från 6,6 till 2.2 sjukt stort hopp enbart för inkomsten.

75k i inkomst är riskfullt att ge någon kredit till, det kan jag förstå.

När är dina anmärkningar borta Lize? Ska bli kul att veta vad man har i UC-betyg med 3 millen i årsinkomst :D
Det värsta från KFM försvinner i mars 2021, vilket också är den sista. 3 Mkr var nog en engångsföreteelse, eftersom jag fick "bonus" för att lösa mina skulder hos KFM. Jag kommer nog fortsättningsvis att ligga på 1,2 Mkr. Ska bli intressant och se om UC "straffar" mej för inkomstbortfallet, ha ha ha.

Höjd inkomst, mindre underskott/mer överskott.
Förärades med ett sämre betyg än innan. :eek:
Har varit min erfarenhet också, att ju högre inkomst man får, över vissa gränser, desto svårare blir det att få bra betyg.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp