Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Nja, beror lite på hur din övriga situation ser ut. Men har du bara en kredit som inte är utnyttjad så är det bra.
Sen kanske dina lånebelopps möjligheter hade ökat om krediten var 10k istället för 50k.
Precis så är det. När bankerna räknar hur mkt man kan låna så räknar de med krediten fullt ut. Bankerna själva föreslår att man ska ha 2 månadslöner i kredit så det kan ju ses som ett maxtak man bör ha.

Har 430 000 i synliga skulder på UC idag,75 000 är kreditkort och 355 000 är lån, har betalt av ett lån på 50 k så när det upp dateras kommer det vars 305 000 i lån och cirka 72000 i krediter, totalt minskat i juli med 53000, tror ni UC blir bättre? Har 47% nu , har inga skuldsando eller ”prick” men många UC ff som går ut inom 6-8 mån

Fick en lön på 50 nästan som jag pytsa in i stortsett allt, ska göra samma i aug men välja 35-40 på krediterna ist

Har 430 000 i synliga skulder på UC idag,75 000 är kreditkort och 355 000 är lån, har betalt av ett lån på 50 k så när det upp dateras kommer det vars 305 000 i lån och cirka 72000 i krediter, totalt minskat i juli med 53000, tror ni UC blir bättre? Har 47% nu , har inga skuldsando eller ”prick” men många UC ff som går ut inom 6-8 mån

Fick en lön på 50 nästan som jag pytsa in i stortsett allt, ska göra samma i aug men välja 35-40 på krediterna ist
Bättre ja, men du hade fått ännu bättre om du betalat ner krediterna i stället.

Precis så är det. När bankerna räknar hur mkt man kan låna så räknar de med krediten fullt ut. Bankerna själva föreslår att man ska ha 2 månadslöner i kredit så det kan ju ses som ett maxtak man bör ha.

Tack för alla svar! Man "ska" alltså ha max två nettomånadslöner som kreditgräns?

Bättre ja, men du hade fått ännu bättre om du betalat ner krediterna i stället.

Var tvungen att bli av med ett skitlån,
Min nästa taktik är nu att jag har 5 krediter på 4000-5000 var på. Tänkte betala in dom nu och eventuellt avsluta. 2 är såna sms krediter som är synliga och 3 ”vanliga” banker. Sen har jag 19 på Swedbank och 12 kvar på SEB och 21 på credway

Tog jämnkning i juli och fått resten av året, bästa jag gjort!

Höjd inkomst, mindre underskott/mer överskott.
Förärades med ett sämre betyg än innan. :eek:

Mitt kreditbetyg visar 0.9% medans kreditkollen fortsätter visa 0.74% tillsammans med 2017-års inkomstuppgifter, säkerligen uppdaterat med 2018 ändå. Gick också upp i inkomst dock även i underskott

Edit: "skriv ut rapport" i kreditkollen visar 2018. Kanske cache/fel hos UC, skitsamma :)

Senast ändrad:
Höjd inkomst, mindre underskott/mer överskott.
Förärades med ett sämre betyg än innan. :eek:

Är det inte så att ökad inkomst innebär att man jämförs med en ny UC-målgrupp? Att ju högre inkomst man har, ju ”bättre” behöver övrigt UC-innehåll vara?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp