Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Som sagt nån som vet om bankerna kollar på ”procent Betyget” eller om dem kollar på ”UC-score poängen” ?

Som sagt nån som vet om bankerna kollar på ”procent Betyget” eller om dem kollar på ”UC-score poängen” ?
Troligtvis enbart procent alt. Deras egna scoring baserat på inkomst och övriga uppgifter. Poängen är nog endast för din egen del, jag har aldrig sett denna poäng på en UC förfrågan.

Troligtvis enbart procent alt. Deras egna scoring baserat på inkomst och övriga uppgifter. Poängen är nog endast för din egen del, jag har aldrig sett denna poäng på en UC förfrågan.

Okej tänkte eftersom procentdelen är uppdaterad men inte score poängen så man inte gör bort sig där tänkte jag hehe

UC-score är som jag förstått mer eller mindre på exprimentstadiet och inget som förfrågare ens kan ta del av ännu.

Fick slutskattebeskedet nu.
När bör det synas hos Bisnode och hos UC?

Hej,

Jag förstår inte riktigt hur MINUC fungerar.
Jag har använt tjänsten ca 1 år nu.

Har haft en inkomst på ca 870 000 kr för 2017 och 650 000 kr för 2016.
2018 deklaration godkändes för mig igår och syns därför inte än i minuc.
Jag bedriver eget AB men det bör inte ha någon koppling till min privata ekonomi?

Ligger i dagsläget och har 662 poäng samt en riskprognos på 0,53%.

Jag har enbart 1 bostadslån på 2 miljoner kronor som jag delar 50% med min sambo. Jag har enbart 1 UC förfrågan som är gjord i maj 2019 för ett eventuellt nytt bolån för att flytta. Innan kreditupplysningen gjordes för mig för detta lån hade jag en riskprognos på 0,3%.
Jag har inte några betalningsanmärkningar eller avbetalningar.

Detta kanske är bra siffror men att poängen 662 inte är högre förstår jag mig inte på.

Med min inkomst och mitt "lilla" lån borde jag väl ändå ha högre än så här.

Spelar poängen någon roll? Eller är det mest för ens egen skull och en "kul" grej för att ha lite koll. Eller tittar bankerna även på uc score?

Tack

Inga andra lån, blanco, kreditkort, uttnytjad kredit?
Står så här angående mina lån.
Lån1
Kreditlimit: 990 650 kr
Utnyttjad kredit: 990 650 kr
Lån 2
Kreditlimit: 495 050 kr
Utnyttjad kredit: 495 050 kr
Lån 3
Kreditlimit: 589 500 kr
Utnyttjad kredit: 589 500 kr

Har 3 st lån för bostaden på grund av olika räntor och bindningstider.
Kreditlimiten på lånen har ju varit högre på alla 3 lån. Lån 1 har varit på lite mer en 1 miljon från början. Bör inte ursprungliga beloppet stå i kreditlimiten hela tiden även fast man amorterar av det? Lånen är tagna förra hösten.

jag har lika högt totalt beviljat som totalt utnyttjat fast lånen varit större än vad dom är idag.

Jag har inga blanco eller kreditkort

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp