Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Mitt betyg sjönk från 8,3 till 8,1, jag har gått från 0 till 3 ff, 0 i skuld till 150 000. Och får lägre score???
Jag har dryga halvåret kvar på anmärkning därav det höga betyget...

Det kanske inte är så dumt för betyget att någon vill låna pengar till en? Jag gick och från 0 till 150 000 i lån, och har inte fått någon sämre UC. I april, innan jag lånade pengarna, så låg jag på 3,2 i UC. Nu, med 143 000 i återstående skuld, så ligger jag på 1,8. Då har jag dock blivit av med två betalningsanmärkningar under tiden, en kvar.

Har väntat och väntat på idag, då mitt misslyckade utmätningsförsök från 2016-07-22 försvann från uc, tyckte mig ha läst till att det var den värsta av anmärkning. Mitt betyg hände det ingenting med, samma orubbliga 21,2 som innan. Har ännu 4 anmärkningar som försvinner i september, men borde inte betyget ha reagerat något på utmätningsförsöket ? Mvh

Har väntat och väntat på idag, då mitt misslyckade utmätningsförsök från 2016-07-22 försvann från uc, tyckte mig ha läst till att det var den värsta av anmärkning. Mitt betyg hände det ingenting med, samma orubbliga 21,2 som innan. Har ännu 4 anmärkningar som försvinner i september, men borde inte betyget ha reagerat något på utmätningsförsöket ? Mvh

Vad har du för förutsättningar i övrigt?

Det borde hänt något kan man tycka...

förutsättningar. 285 inkomst, blanco 155 K. Kredit 24 k utnyttjat av 54 (3 olika). 1 FF från november 18

Har uppdaterat under dagen i väntan på ett breake men nej, 21,2, samma som igår (då med ett misslyckat utmätnings försök 2016) : (

förutsättningar. 285 inkomst, blanco 155 K. Kredit 24 k utnyttjat av 54 (3 olika). 1 FF från november 18

Har uppdaterat under dagen i väntan på ett breake men nej, 21,2, samma som igår (då med ett misslyckat utmätnings försök 2016) : (

3 krediter säger du.
Hur stora är dessa och hur mycket har du använt på respektive ?

Behöver lite råd

Jag har nyss fått ett samlingslån på 400”.
Av dessa 400 så har Collector betalat av lån och krediter på 300. Jag har fortfarande skulder kvar på UC på ca 130” men 65 av dessa är ett lån med bra ränta på SEB så det får vara kvar.
Jag undrar om det är bättre att betala bort och avsluta så mycket som möjligt av det som syns på UC för att sen försöka få ett till samlingslån på de ca 90” jag har i skulder utanför UC?
Att behålla det som är utanför för att försöka förbättra mitt betyg och stå ut med skitränta på Ferratum och Extralånet...?
Vad tror ni?

Behöver lite råd

Jag har nyss fått ett samlingslån på 400”.
Av dessa 400 så har Collector betalat av lån och krediter på 300. Jag har fortfarande skulder kvar på UC på ca 130” men 65 av dessa är ett lån med bra ränta på SEB så det får vara kvar.
Jag undrar om det är bättre att betala bort och avsluta så mycket som möjligt av det som syns på UC för att sen försöka få ett till samlingslån på de ca 90” jag har i skulder utanför UC?
Att behålla det som är utanför för att försöka förbättra mitt betyg och stå ut med skitränta på Ferratum och Extralånet...?
Vad tror ni?
Jag skulle inte riskera att sitta kvar med skit snabblån, tänk om du framöver endast får lån som har lösenkrav. Lös snabblånen, men prova sök lån igen innan kreditsaldona är uppdaterade på UC i mitten av augusti. Är det 155kkr du behöver? Vilka långivare och räntor har du på kvarvarande UC-lånen förutom SEB?

Jag skulle inte riskera att sitta kvar med skit snabblån, tänk om du framöver endast får lån som har lösenkrav. Lös snabblånen, men prova sök lån igen innan kreditsaldona är uppdaterade på UC i mitten av augusti. Är det 155kkr du behöver? Vilka långivare och räntor har du på kvarvarande UC-lånen förutom SEB?

Tack! Du har nog rätt i det.
Jag har Qliro och Klarna, ca 19 på varje... Samt Remember kreditkort 12 av 15 utnyttjat, Billån DNB finans 12, Santander 9 av 16 utnyttjat.
Ikea 8 samt äckliga Credway på 27.
Har inte räntorna i huvudet men tror dom allihop är över 15 och förmodligen runt 22

Läste nånstans att man blir automatiskt nekad från flera långivare som erbjudit en lån vid det senaste lånet om man söker lån igen inom en månad. Vet du om det stämmer?

Tack! Du har nog rätt i det.
Jag har Qliro och Klarna, ca 19 på varje... Samt Remember kreditkort 12 av 15 utnyttjat, Billån DNB finans 12, Santander 9 av 16 utnyttjat.
Ikea 8 samt äckliga Credway på 27.
Har inte räntorna i huvudet men tror dom allihop är över 15 och förmodligen runt 22

Läste nånstans att man blir automatiskt nekad från flera långivare som erbjudit en lån vid det senaste lånet om man söker lån igen inom en månad. Vet du om det stämmer?
Jag har sökt via låneförmedlare (olika) inom 30 dagar och fått erbjudanden. Men i ditt fall kanske det är bättre att vänta, då det väl bara blir 90kkr extra som syns men färre långivare?

Har du nått utanför UC som har lägre/liknande ränta som Credway?
Har du Betalkoll?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp