Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Jag fick 0,7 efter att anmärkningarna försvann..
En grej fattar inte jag med UC-score. Min gick från 28 till 78 när min sista anmärkning försvann. Jag har ca 40 förfrågningar under ett år och jag fattar att UC-score blir högt då
Men det var liksom nästan lika
Många ansökningar när jag hade en annärkning. Jag har bara 50000 i lån som jag sköter och betalar av på. Borde inte UC känna av att man faktiskt inte får några nya anmärkningar och att score går ner trots att man har många andökningar?

Står fortfarande "uppdaterades 30e april" på lån jag betalat av efter datumet. När uppdateras krediterna egentligen?!

En grej fattar inte jag med UC-score. Min gick från 28 till 78 när min sista anmärkning försvann. Jag har ca 40 förfrågningar under ett år och jag fattar att UC-score blir högt då
Men det var liksom nästan lika
Många ansökningar när jag hade en annärkning. Jag har bara 50000 i lån som jag sköter och betalar av på. Borde inte UC känna av att man faktiskt inte får några nya anmärkningar och att score går ner trots att man har många andökningar?

Fast 40 ff är ju otroligt mycket. I snitt nästan en i veckan på 12 månader. De är en stark indikator på att din ekonomi inte är stabil.. allt över 6 ff brukar anses mycket. Så nej din score verkar ändp spegla att något är väldigt nära bristningsgränsen och att du desperat försöker få lån..

Fast 40 ff är ju otroligt mycket. I snitt nästan en i veckan på 12 månader. De är en stark indikator på att din ekonomi inte är stabil.. allt över 6 ff brukar anses mycket. Så nej din score verkar ändp spegla att något är väldigt nära bristningsgränsen och att du desperat försöker få lån..

Enligt vem är "allt över 6 ff" mycket? Jag skulle tro att det är ytterst få personer som ligger över 3-4 st. Snittet bland den halva av befolkningen som har bäst kreditbetyg är 0,5 ff. Rätt många har alltså inte någon ff alls.

Men visst har du rätt i att 40 ff är enormt många, säkert fler än vad de flesta drar på sig under helt liv. Om man dessutom nästan inte har några lån, så har man alltså sökt 40 krediter på ett år och fått nej på de flesta ställen. Då ligger man kanske inte så bra till för att få låg UC-risk.

Någon som fått kreditengagemangen uppdaterade ännu?

Ibland har det ju uppdaterats sent. Någon gång har det uppdaterats 20:e eller 21:a nån månad...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp