Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Det är inget föreläggande från KF på väg eller liknande?

Tror att betyget kan sticka iväg då?

Nej absolut inget sånt, har aldrig haft med KF att göra. Sköter alla mina betalningar exemplariskt, aldrig hamnat i ekonomiskt anstånd. Finns en grej dock som jag såg nu, det är att det står att mitt Coop Medmera kreditkort är avslutat den 31:a mars och istället har jag nu en kredit från Entercard Sverige (de bytte kreditkortsleverantör, har stått en del om det i media då det varit struligt för många). Kan detta ha någon påverkan?? Isf är det helt åt HEL**TE

Mitt betyg gick från 1.2 (som jag äntligen var så nöjd att ha kommit till) till 1.5.
Vet inte om de har med min qliro att göra men jag hade 15500 där från början och nu 11000 2 månader efter så jag betalar ju ner den.
Ökade min inkomst och sänkte mitt underskott nu när nya inkomsten uppdaterades. Förstår ingenting, känns jävligt surt faktiskt!

Hur ser förutsättningarna ut i övrigt? Osannolikt att den höjs för mycket om du bara har 6 ff...
:rolleyes:
241500 kr inkomst (2017), underskott 21200 kr (2017), 150000 kr lån (Balanzia), 10500 kr kredit (Qliro). Inget skulssaldo.

Nej absolut inget sånt, har aldrig haft med KF att göra. Sköter alla mina betalningar exemplariskt, aldrig hamnat i ekonomiskt anstånd. Finns en grej dock som jag såg nu, det är att det står att mitt Coop Medmera kreditkort är avslutat den 31:a mars och istället har jag nu en kredit från Entercard Sverige (de bytte kreditkortsleverantör, har stått en del om det i media då det varit struligt för många). Kan detta ha någon påverkan?? Isf är det helt åt HEL**TE

Det är nog kreditkortet som påverkar uc.
Betalade in 1000 kr av skulden av totalt 10 000 kr.
Då hoppade mitt betyg upp från 2.8 till 5.6.

Känns som att man behöver vara nobelpristagare för att knäcka UC-algoritmen..

Tror allt handlar om förfrågningar och olika lånegivare/krediter.

Har man kreditkort och planerar samlingslån om 2-3 månader så ska man nog inte avsluta krediten.

Planerar man om ca 6-12 månader så är det nog bäst att ha så få lånegivare och helst inget kreditkort

Ligger vidare på 5,1, har gjort det typ 4-5 månader nu, trots att jag betalar av på blancon, kämpar på med krediterna och förfrågningarna blir äldre. Kolla bilden, minst sagt lite trist och omotiverande. Men till nästa månad hoppas jag på någon rörelse efter att ha clearat Qliro

Bilagor

• Screenshot_20190412-121937.jpg
    Screenshot_20190412-121937.jpg
    282 KB · Visningar: 188
Tror allt handlar om förfrågningar och olika lånegivare/krediter.

Har man kreditkort och planerar samlingslån om 2-3 månader så ska man nog inte avsluta krediten.

Planerar man om ca 6-12 månader så är det nog bäst att ha så få lånegivare och helst inget kreditkort
Jag tror du har rätt på samtliga punkter, men samtidigt ser man ibland inlägg har som man inte kan hitta någon som helst logisk förklaring till. Känns ibland som ett lotteri...

Jag tror att mina 4ff är de som håller mig över 1% i risk för tillfället.

Hoppas att mitt betyg får en betydande förändring när nästa förfrågan försvinner den 4/5.
Med 3 förfrågningar istället för 4 så borde min ekonomi se relativt normal ut enligt UC’ ögna i alla fall. Även om 3 förfrågningar kanske är 2,5 för många..

Jag tror du har rätt på samtliga punkter, men samtidigt ser man ibland inlägg har som man inte kan hitta någon som helst logisk förklaring till. Känns ibland som ett lotteri...

Jag tror att mina 4ff är de som håller mig över 1% i risk för tillfället.

Hoppas att mitt betyg får en betydande förändring när nästa förfrågan försvinner den 4/5.
Med 3 förfrågningar istället för 4 så borde min ekonomi se relativt normal ut enligt UC’ ögna i alla fall. Även om 3 förfrågningar kanske är 2,5 för många..

Jag gissar bara vad jag upplever själv och läser här inne.

Du lär få riktigt bra lån med ca 1% i risk

Jag gissar bara vad jag upplever själv och läser här inne.

Du lär få riktigt bra lån med ca 1% i risk
Ja, just nu är dock målet att ta över ett lån på en bostadsrätt på 2,4 miljoner. Det är jag dock lite mer skeptisk till pga de höga blanco lånen. Värdet på bostaden är 2,9..

Kommer troligtvis lyckas få bort 150000 till av blanco lånen till nästa månad (låna av familjemedlem). Då ser det nog ljusare ut för bolånet :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp