Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Efter mycket övervägande fram och tillbaka så har jag nu löst Onea, Vivus, Resurs 2500:- samt så betalade jag ner ett kreditkort (Resurs) ner till 50%. Sen löste jag ett antal sms-krediter som brann i baken.Avslutat krediten hos vivus/Onea/resurs. Detta gjorde jag med pengar jag fått av min sambo. Spännande att se hur UC-betyget kommer bli för jag antar att det kommer ändras i slutet av månaden?

Det kommer att ändras, troligen under nästa vecka, så att det syns vilka krediter du hade 31 januari. Det som du har gjort nu kommer att synas om 5-6 veckor typ.

Kan ni se ert UC-betyg nu?

Nu gick det.

Vad sjukt. Tog lån på 125 k 6 veckor sen och betalade tillbaka 2 kreditkort.
Risk från 6,13% brakade ner till 0,64% inatt.
3 ff nu och 388k blanco nu.

Hahaha jag hade 0.3 i kreditbetyg och 2 krediter varav 1 var avslutad.I morse så jag att 1 fanns kvar men det gick från 0.3 upp till 1.2.Vilket märkligt system UC har.

Ja, man får väl vara rätt nöjd: 16.45% > 3.04%

Detta med en höjning på synliga UC från 260k > 495k fast samlade i 2 blancolån (145k+350k) istället för 7 olika mindre krediter / blancolån.

Fortfarande 7 ff (alla utan 2 är 6+ månader).
Ska bli roligt under våren när de börjar försvinna med. Tanken är att låta de 3 som försvinner mars/april försvinna sen förhandla ny ränta på 350k lånet alternativt få ett nytt lån att lösa det, då det har en hutlös ränta på 17.6% (remember).
Dock oerhört tacksam att jag fick det ändå då det räddade mig totalt och vart enda krona gick att lösa alla skit sms/kredit/smålån man har dragit på sig under tiden man hade betalningsanmärking och inte kunde få något bättre för att kunna ta sig ut den onda circlen !

Mitt gick bara upp från typ 2.6% till 5.5 förra månaden pga avslutat kreditkort. Fortfarande kvar på samma!

Förstår mig inte på uc ibland, förra månaden gick min uc från 14.5 till 19.5 då cashbuddy dök upp men för att senare efter några dagar gå ner till 13.7 då 2 ff försvann. Jag har dessutom betalat in extra på mina 2 krediter i december och inte använt ett öre sen dess. Inga nya ff eller lån ändå har min uc gått upp till 14% nu när jag kollade. Hur f*n kan min uc bli sämre då den borde vara kvar på 13.7 när inga förändringar skett, tom kanske borde bli bättre? Kommer den förändras i dagarna igen tror ni?

Förstår mig inte på uc ibland, förra månaden gick min uc från 14.5 till 19.5 då cashbuddy dök upp men för att senare efter några dagar gå ner till 13.7 då 2 ff försvann. Jag har dessutom betalat in extra på mina 2 krediter i december och inte använt ett öre sen dess. Inga nya ff eller lån ändå har min uc gått upp till 14% nu när jag kollade. Hur f*n kan min uc bli sämre då den borde vara kvar på 13.7 när inga förändringar skett, tom kanske borde bli bättre? Kommer den förändras i dagarna igen tror ni?

Avslutade krediter brukar öka betyget enligt dom på UC ett tag. Hade en kredit på 1000 kr som jag avslutade förra månaden. Är tyvärr kvar på samma betyg som förra månaden

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp