Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Satan i gatan vilken skillnad det gjorde för dig! Halverade ditt betyg.
Snyggt, grattis!!
Detta utan att kreditkortets nyttjande blivit uppdaterat va?
Du bör vara under 2% nu runt den 15:e
Stämmer, tackar! :) dom är inte uppdaterade. Så runt den 15:e försvinner en lendoförfrågan och ammorteringen uppdateras samtidigt som alla 3 UC som är kvar då blir över 6 månader gamla 26:e december

Senast ändrad:
Hej,

Jag betalade i mitten av förra månaden in 120.000 och avslutade ett lån som jag hade. När kommer detta att synas på UC:n? Vill veta då jag har två ff som försvinner om en vecka och vill då ansöka om ett samlingslån.

Hej,

Jag betalade i mitten av förra månaden in 120.000 och avslutade ett lån som jag hade. När kommer detta att synas på UC:n? Vill veta då jag har två ff som försvinner om en vecka och vill då ansöka om ett samlingslån.
Kommer uppdateras mellan 15-20:e denna månad.

Ska flytta nu snart. 4:e gången på 3 år. Skulle va kul veta hur mycket det påverkar betyget. 4,9 nu och 3 månader kvar till anmärkningen försvinner.

Tror ni det gör nån skillnad på mittbetyg när den senaste förfrågan gjordes för 6 månader sedan?

Ska flytta nu snart. 4:e gången på 3 år. Skulle va kul veta hur mycket det påverkar betyget. 4,9 nu och 3 månader kvar till anmärkningen försvinner.

Jag har flyttat 4 gånger på två och det påverkar betyget negativt tyvärr. Vet inte hur mycket dock.

De 3 första flyttarna hade jag samma arbetsgivare bara olika orter. Nu byter jag arbetsgivare men höjer lönen med 10000/ månad så det borde kompensera lite för flytten tycker jag. Men det syns först 2020.

Funderar lite på hur extra inbetalningar påverkar vid en ansökan om lån, jag har en avbetalning jag betalar kring en tusing på enligt plan, men betalar av 3-8k extra per månad för att bli klar innan jag ska flytta till ålderdomshem.
Min fundering är om när skulden så radikalt minskar, kan det krabba till det hos någon bank som får för sig att min kvarvarande betalningsförmåga skulle vara begränsad pga att uppåt 10k i månaden är uppbokat på annat håll.

När tror ni att den nya månadens kredituppdatering kommer?
Någon som väntar på något spännande i december på sin UC?

Jag hade UC risk på 25% i oktober. Mina belopp dom syns på UC under kontokredit ökade med 15.000kr och så hade jag övertrasserat två kontokrediter. Med drygt 200kr. Pga detta ökade mitt betyg till 60% i riskscore. :O

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp