Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Det beror nog på hur belånad du är sätt till din inkomst, om dessa 30.000 gjorde att du passerade din årsinkomst så kan det ju stämma.

Fast det där stämmer inte.

Jag har 348.000 inkomst och har lån som syns på UC på 836.000, jag har 1.72% risk och 680 UC score. Kan säkert få bättre om jag betalar ner mitt kreditkort (5% utnyttjat)

Lånen är uppdelade på 6 olika varav 1 är kreditkort

Är inte Score och prognos samma?

Nä. Jag har 550 i score och 4,12 % i riskprognos. Jag vet inte riktigt vad score innebär, men en perfekt människa har nog 1000, så mitt ligger något över medel. Samtidigt är min riskprognos väldigt dålig, långt över (sämre än) vad medelsvensson har, så de två tycks inte ha ett självklart samband.

UC är en mystisk inrättning.

Hmm jag har 522 men den är på mindre bra och näst sämsta steg
Nej jag fattar inte alls

Nä. Jag har 550 i score och 4,12 % i riskprognos. Jag vet inte riktigt vad score innebär, men en perfekt människa har nog 1000, så mitt ligger något över medel. Samtidigt är min riskprognos väldigt dålig, långt över (sämre än) vad medelsvensson har, så de två tycks inte ha ett självklart samband.

UC är en mystisk inrättning.
Tycker väl inte att din är väldigt dålig. Du är ju snart på bra i skalan

Hmm jag har 522 men den är på mindre bra och näst sämsta steg
Nej jag fattar inte alls
Mindre bra har ett stort utrymme eller vad man nu ska kalla det.

0,1 utmärkt
0,2-0,9 mycket bra
1,0-4,0 är bra
4,1- 25,0 är mindre bra
25,1 - 100 är svag

Så ni båda är ju snart på ’bra’ (såg din andra tråd)

Men score har ett annat system som är 1(?) - 1000 i score - Där 1000 är bäst

Tycker väl inte att din är väldigt dålig. Du är ju snart på bra i skalan

Det beror väl på hur man ser det. Om 49 % av befolkningen ligger på Utmärkt, 28 % på Mycket bra, och 14 % på bra (UC:s siffror) , så har minst 91 % av befolkningen bättre riskprognos än vad jag har. Då tycker jag att jag ligger dåligt till med mina 4,1. Det finns några hundratusen svenskar sin ligger sämre till, och flera miljoner - ja nästan alla man känner - ligger bättre till.

Fast det där stämmer inte.

Jag har 348.000 inkomst och har lån som syns på UC på 836.000, jag har 1.72% risk och 680 UC score. Kan säkert få bättre om jag betalar ner mitt kreditkort (5% utnyttjat)

Lånen är uppdelade på 6 olika varav 1 är kreditkort

Det är därför jag skrev att det kan stämma, det behöver nödvändigtvis inte göra det. Sen är det som så också att även om du har 1.72% i UC så garanterar det inte att du får lån.
Gör ett bolag sen din kalkyl och ser att du har nästan 3 gånger så hög belåning som du har inkomst så kan du ändå stöta på patrull fast du går igenom första hollen.

Så länge det går åt rätt håll!
Grattis.

Tack. Jag vet inte riktigt varför det ändrar sig just nu, men det är väl för att tiden går kanske... Nästa anmärkning försvinner inte förrän i januari, så det är en bit kvar till det händer något där.

Hur går det för dig?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp