Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Bara och bara. Mellan 0,1-0,9% blir det knappt någon skillnad och du är intressant för i stort sett samtliga banker om övriga förutsättningar är i linje med ditt betyg.
Trodde det skulle ge mer effekt bara. Annars cash,aktier och byggt upp en bra ekonomi men den rör sig knappt

Har läst lite olika bud angående det här med kreditkort så ville kolla om det finns någon vedertagen sanning kring det här. Att ha ett mer eller mindre outnyttjat kreditkort är ju guld när det gäller UC-scoren. Men nu har jag tecknat ett nytt kort (Master card) på Swedbank med lägre ränta än mitt gamla (Visa) på Okq8. Tanken har alltså varit att ersätta det dyrare med ett mer förmånligt. Men är det (förutsatt att jag inte börjar utnyttja dem rejält) ännu bättre för scoren att ha två outnyttjade kort på 30 K än att bara ha ett tror ni? Bör jag, kort sagt, säga upp eller ha kvar med gamla Okq8 tror ni?

Hej
Just skaffat minUC, vet inte riktigt vad allt betyder.

Jag har 150.000 kr som jag betalat av nyligen som ännu står, när försvinner det från UCn?
Jag är helt ny med det är med UCscore osv.

Jag har 11.4 i riskprognos vilket är högt förstår jag.
Vad är det som påverkar det? Vad kan jag göra aktivt?

Jag har 502 i UCscore, inte heller bra.
Största orsaken är att jag kontaktat banker direkt och de har då gjort individuella kollar.
Blir nekad pga av en betalningsanmärkning som går ut juni 2022, trots att de återkallade skulden. hade fått info att den ska vara borta efter 2 år då jag inte hr ngn skuld eller dylikt eller haft hos KF och inte heller någon annan betalningsanmärkning någonsin

Hjälp mig med tips och råd och kunskap.

Hej
Just skaffat minUC, vet inte riktigt vad allt betyder.

Jag har 150.000 kr som jag betalat av nyligen som ännu står, när försvinner det från UCn?

Jag har 502 i UCscore, inte heller bra.
Största orsaken är att jag kontaktat banker direkt och de har då gjort individuella kollar.
Blir nekad pga av en betalningsanmärkning som går ut juni 2022, trots att de återkallade skulden. hade fått info att den ska vara borta efter 2 år då jag inte hr ngn skuld eller dylikt eller haft hos KF och inte heller någon annan betalningsanmärkning någonsin

Hjälp mig med tips och råd och kunskap.
Beror på när du betalade av de 150,000 SEK.

Ponera att du slutreglerar ett lån per dagens datum, 20/8 uppdateras det nästkommande månad mellan den 15-20:e.

För att besvara anledningen till att din riskprognos är relativt hög behöver du ge lite mer information, såsom inkomst, förfrågningar och dyl.

Beträffande UC-score är det något som bara du ser.

Ponera att du slutreglerar ett lån per dagens datum, 20/8 uppdateras det nästkommande månad mellan den 15-20:e.

För att besvara anledningen till att din riskprognos är relativt hög behöver du ge lite mer information, såsom inkomst, förfrågningar och dyl.

Då jag inte visste vilka regler som gäller la jag frågor om UC här och min ekonomi under egen tråd i hjälp. Visste inte om forumet ville man blandade olika ämnen.

Så här skrev jag i den andra tråden,..

Jag har ett bolån på 340.00 som jag står på med en annan.
och egna lån totalt 482.000 i blancolån och krediter.
uppdelat på 4 banker,
Svea 200.000
Ica 102.000
Northmill 82.000, samt 50.000
Fairlo 50.000

Jag har försök samla skiten men det går inte pga att jag sabbat min UC.

Jag har en BA (försvinner juni 2022) som jag eg inte borde fått på en räkning på 2400 kr, betalade den och det blev aldrig en skuld hos KF men tyvärr syns det. Kan man kontakta kronfogden och försöka be om att den ska sekretessmarkeras? Om man förklarar att det skulle förändra något enormt för mig.

Jag har 150.000 kr som jag betalat bort nyligen som ännu står på min UC, när försvinner det från UCn?

Jag har 502 i UCscore, inte heller bra om jag förstår stapeln.
Största orsaken är att jag kontaktat banker direkt och de har då gjort individuella kollar. Jag har inte vetat så jag tror jag fått 18 ff nu, varav alla är från 2021 från feb, men merparten är nu i augusti. Det ångrar jag ofantligt nu när jag läst här inne.

Har fast jobb med årsinkomst på 380.000 förra året. Fast tjänst. Men studerar för tillfället så tjänstledig men det har jag inte uppgett.

Nästan alla FF har varit sen några veckor då jag försökt ringa/maila personligen.

Hjälp mig med tips och råd.

Ledsen och uppgiven

Så här skrev jag i den andra tråden,..

Jag har ett bolån på 340.00 som jag står på med en annan.
och egna lån totalt 482.000 i blancolån och krediter.
uppdelat på 4 banker,
Svea 200.000
Ica 102.000
Northmill 82.000, samt 50.000
Fairlo 50.000

Jag har försök samla skiten men det går inte pga att jag sabbat min UC.

Jag har en BA (försvinner juni 2022) som jag eg inte borde fått på en räkning på 2400 kr, betalade den och det blev aldrig en skuld hos KF men tyvärr syns det. Kan man kontakta kronfogden och försöka be om att den ska sekretessmarkeras? Om man förklarar att det skulle förändra något enormt för mig.

Jag har 150.000 kr som jag betalat bort nyligen som ännu står på min UC, när försvinner det från UCn?

Jag har 502 i UCscore, inte heller bra om jag förstår stapeln.
Största orsaken är att jag kontaktat banker direkt och de har då gjort individuella kollar. Jag har inte vetat så jag tror jag fått 18 ff nu, varav alla är från 2021 från feb, men merparten är nu i augusti. Det ångrar jag ofantligt nu när jag läst här inne.

Har fast jobb med årsinkomst på 380.000 förra året. Fast tjänst. Men studerar för tillfället så tjänstledig men det har jag inte uppgett.

Nästan alla FF har varit sen några veckor då jag försökt ringa/maila personligen.

Hjälp mig med tips och råd.

Ledsen och uppgiven
Dina förfrågningar och i synnerhet din betalningsanmärkning är anledningen till din riskprognos.

Det förstår jag så klart, men vad kan jag göra från nu...

Vänta till din betalningsanmärkning försvinner och dina förfrågningar blir färre. Det tråkiga, men inte desto mindre sanna svaret. Se till att inte dra på dig fler förfrågningar…

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp