Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Finns säkert något svar i forumet, men hur stor betydelse har det för betyget när en ff blir 6 månader gammal. Jag har varit så jäkla dum igen och dragit på mig ff. Och en blir 6 mån nu den 4 juni och två till den andra juni. Har 7 ff sammanlagt nu igen. Tänkte om det ändå kunde gå ner rätt bra när ff blir 6 månader.
Det har aldrig gjort någon skillnad på mitt betyg i alla fall. Det är först när de har försvunnit helt.

För mig har jag sett skillnader vid 6 månader ett flertal gånger, sen andra gånger har inget påverkat. Inatt gick jag från 5.7% till 5.3% utan någon som helst förklaring, man vet aldrig riktigt hur det funkar och jag tror inte ens UC själva vet. :facejoy:

Det har aldrig gjort någon skillnad på mitt betyg i alla fall. Det är först när de har försvunnit helt.
Ok! Kanske bara bita i det sura äpplet och vänta ut alla tills nästa år. Bara jobba vidare med uc betyget på annat sätt

jag har också sett små förbättringar flera gånger där den enda tänkbara anledningen är just att förfrågningar har blivit 6 månader.

_______

mitt betyg gick denna månad från 1,6 till 1,7 då min nyttjandegrad på krediterna gick från 31% till 45%

Jag har något i mitt UC som heter ”Förändring av skuldsaldo” Fick några anmärkningar 2017 som idag är borta samt inga KF-skulder. Hur länge syns detta? Påverkar detta betyget? För jag tycker jag har ett märkligt betyg med den inkomst och det ynka privatlånet jag har.

Mitt betyg är ännu väldigt högt. Min sista anmärkning försvann för nästan 2 månader sen, betyget låg då på 14 när det försvann upp till 30%!. Försvann en ff idag så nere på 26%.
Ni som haft sista anmärkningar som försvunnit hur lång till har det tagit innan det blev bra för er?
Tycker inte det borde ligga så högt:
Inkomst 400.000
Blanco 70.000
Kredit 47/50
7 FF.
Vet att kredit är högt utnytjad och en del FF (2 försvinner innan nästa månad) men ändå känns som jag ligger väldigt högt ändå..

Det här är för bra för att vara sant. Från 46.8% till 30.4% igår(skuld saldo borta hos KF) och idag från 30.4% till 23.4%. Förresten 5 st anmärkningar, ett utmätnings försök och skuld saldo på 24 månader. Den UC system är väldigt märklig!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp