Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Pushade ner så mycket som jag kunde, blev iallafall:

Remember Kredit: 29K/30K till 14K/30K
Credway: 30K/30K till 13K/30K
Betalkoll: 10K/10K till 0K/10K

Nu återstår bara att vänta till mitten av denna månad och se hur stor skillnaden blir från nuvarande 35%. Glömde ringa in till Betalkoll att stänga av den vilket jag kanske borde ha gjort, dock borde man nog se någon ändring. Kommer ligga kring 160k i skulder i allmänhet genetemot inkomst på 183K, har legat över 200K i över ett halvår så detta borde väl vara positivt kan man ju hoppas.
Det där kommer skicka dit betyg i rätt riktning!

Pushade ner så mycket som jag kunde, blev iallafall:

Remember Kredit: 29K/30K till 14K/30K
Credway: 30K/30K till 13K/30K
Betalkoll: 10K/10K till 0K/10K

Nu återstår bara att vänta till mitten av denna månad och se hur stor skillnaden blir från nuvarande 35%. Glömde ringa in till Betalkoll att stänga av den vilket jag kanske borde ha gjort, dock borde man nog se någon ändring. Kommer ligga kring 160k i skulder i allmänhet genetemot inkomst på 183K, har legat över 200K i över ett halvår så detta borde väl vara positivt kan man ju hoppas.

Det där måste hjälpa. Men ha kvar betalkoll på noll, det är bra för betyget. Stäng ej.

Hej!

Efter många år av dåligt skött ekonomi, så börjar jag nu äntligen få stenkoll över min ekonomi, samt vikten av ett bra UC-score.
Nu är jag kanske inte den mest "optimala" skribenten här, med ett nuvarande score på 0,3% - Men jag har kämpat med skulder och är glad att jag lyckats komma dit jag är idag.
Målet är att inom 2 år köpa hus. Jag vill såklart ha de bästa förutsättningarna till detta.

Har i min upplysning en gammal kredit hos Northmill på 10.000:- som ligger kvar sedan min tid med sms-lån (krediten är ej utnyttjad).
Har lusläst tråden, och jag förstår att i många fall ser UC det som något positivt att ha en öppen kredit - som en buffert. Det enda jag har i kredit utöver detta, är mitt bolån från HSB samt 2 st från Resurs-bank, den sista krediten är slutbetald i April, sedan har jag inga skulder utöver bolån.
Jag är dock inte intresserad av en öppen kredit hos Northmill, så denna ringer jag och stänger imorgon. Hur mycket tror ni det skulle påverka mitt score? Samt hur lång tid det skulle ta för den att "repa" sig?

Jag önskar alla här inne ett Stort lycka till - Kämpa!

Mvh

Hej!

Efter många år av dåligt skött ekonomi, så börjar jag nu äntligen få stenkoll över min ekonomi, samt vikten av ett bra UC-score.
Nu är jag kanske inte den mest "optimala" skribenten här, med ett nuvarande score på 0,3% - Men jag har kämpat med skulder och är glad att jag lyckats komma dit jag är idag.
Målet är att inom 2 år köpa hus. Jag vill såklart ha de bästa förutsättningarna till detta.

Har i min upplysning en gammal kredit hos Northmill på 10.000:- som ligger kvar sedan min tid med sms-lån (krediten är ej utnyttjad).
Har lusläst tråden, och jag förstår att i många fall ser UC det som något positivt att ha en öppen kredit - som en buffert. Det enda jag har i kredit utöver detta, är mitt bolån från HSB samt 2 st från Resurs-bank, den sista krediten är slutbetald i April, sedan har jag inga skulder utöver bolån.
Jag är dock inte intresserad av en öppen kredit hos Northmill, så denna ringer jag och stänger imorgon. Hur mycket tror ni det skulle påverka mitt score? Samt hur lång tid det skulle ta för den att "repa" sig?

Jag önskar alla här inne ett Stort lycka till - Kämpa!

Mvh
Hej! Ett kreditkort är bra att ha och enbart en nyttjadegrad om max 10% har jag för mig. Men en kredit som Northmill är inte samma sak. Det är en högkostnadskredit. Så den bör du stänga ner. Och det kommer vara positivt för ditt betyg. Ring och be dom stänga den. Den uppdateringen bör då synas i maj.

Uppdateras inkomsten i mittUC betyget när man får slutskattebesked eller i mitten av månaden?

Hej!
Försökte ta ett blancolån tidigare till en bil men fick avslag. Hade då 8% i riskprognos och 8 förfrågningar. Har nu gått från student till årslön på 550tkr vilket borde synas i juni som jag förstår det i uc.
Just nu har jag 1,26% riskprognos och 4 st förfrågningar varav senaste är för Amex sen 8 månader tillbaka. Påverkar Amex nånting nämnvärt? Betalar alltid fakturan på hela beloppet i tid. Vågar man sig på en låneansökan i juni? Man är ju halvt livrädd för det nu för tiden.

Blir intressant och se om en diff på årsinkomsten på minus 40k gör negativt för betyget denna månad. Ligger på 2.7 nu. Men blir samtidigt av med en FF den 12/4 samt att 3 lån blir 2 vid månadsuppdateringen (samma belopp)

Är otålig och väntar på att det ska bli Juli.

Har 10,9 i UC nu. Gått ner från ca 40 förra året.
Har 6FF nu, kommer då ha 2 kvar som kommer vara över halvåret.
Samt gå från 327 500 i årlön till ca 415 000

Försöker få ner mina krediter med. Stängde en denna månaden. Samt försöker få ner de jag har.
Ska ta skattepengarna och betala ner mer när de kommer i juni.

Hoppas de kommer ge betyget en knuff i rätt riktning så att det ser bättre ut i Juli!.

3 månader kvar...

Är otålig och väntar på att det ska bli Juli.

Har 10,9 i UC nu. Gått ner från ca 40 förra året.
Har 6FF nu, kommer då ha 2 kvar som kommer vara över halvåret.
Samt gå från 327 500 i årlön till ca 415 000

Försöker få ner mina krediter med. Stängde en denna månaden. Samt försöker få ner de jag har.
Ska ta skattepengarna och betala ner mer när de kommer i juni.

Hoppas de kommer ge betyget en knuff i rätt riktning så att det ser bättre ut i Juli!.

3 månader kvar...

Snyggt jobbat!

Vilken månad förra året hade du 40%?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp