Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Tycker du ska ha ett kreditkort synligt på UC men lågt utnyttjad kredit Max 20%, jag har 2 st kreditkort på 120k beviljat nyttjandegrad idag 20%. UC risk 0,4%, Blanco 660k, billån 70k, inkomst 480k underskott 2k. Har också ett BRAkort av samma anledning som dig 1 gratis flygresa t/r inrikes använder detta endast till flygresor.
Vilket kort rekommenderar du? Utan UC. Vill hels inte ha fler ff. Kortet jag sa upp va OKQ8.

Vilket kort rekommenderar du? Utan UC. Vill hels inte ha fler ff. Kortet jag sa upp va OKQ8.
Du kan även ha kontokredit som Betalkoll hos Collector de tar mini Uc som inte syns för banker men beviljad och utnyttjad kredit rapporteras till UC. Kan vara positivt för ditt Uc betyg om du inte utnyttjar mer än 20%.

Mitt kreditbetyg gick NER från 16% till 14% när jag sökte samlingslån från Lendo. Kanske har med senaste uppdateringen att göra också så jag har (väldigt marginellt) mindre utnyttjade krediter. Hade räknat med en liten höjning så kul överraskning. Längtar att komma under 10% och sen ännu lägre.

Har stått stilla på 7,17 % hur länge som helst nu, ett par månader. Nu helt plötsligt 6,72 % utan någon förklaring. Sånt gillar man! :faceheart:

Nu mår jag riktigt riktigt kass!

gått från totalt beviljat 362 000kr till 287 000kr
Och utnyttjat 273 000kr

Men min riskprognos gick då ifrån 7.3 till hela 12%!?... fy fan

Ja själv har man ju en lång väg att vandra..
70,6% i betyg och 8 färska utslag,ett utmätningsförsök samt en missbrukad kredit på det också.

Jag antar att det inte är någon större Idé att bry sig om betyget förens anmärkningarna har försvunnit?

2E63074B-DA84-43A9-B46C-20FA4B4AA132.jpeg
8BE6781F-508A-44FD-9BFC-CE357A66C09B.jpeg
Fråga: När man går in på minuc och blancon. Varför står det 0kr på vissa och hela beloppet på vissa? Alla är ju avslutade. Vad betyder detta för mig och mitt betyg, framtida ansökningar. Bifogar två bilder.

Edit: Jag har fler där beloppet står som ovan, både 0kr och hela summan.

Visa bilaga 1334 Visa bilaga 1333 Fråga: När man går in på minuc och blancon. Varför står det 0kr på vissa och hela beloppet på vissa? Alla är ju avslutade. Vad betyder detta för mig och mitt betyg, framtida ansökningar. Bifogar två bilder.

Edit: Jag har fler där beloppet står som ovan, både 0kr och hela summan.
När de är avslutade så står de kvar i 12 månader från datumet de avslutades och syns bara för dig. Inga andra banker ser det. Har jag förstått det som iaf.

När de är avslutade så står de kvar i 12 månader från datumet de avslutades och syns bara för dig. Inga andra banker ser det. Har jag förstått det som iaf.
Det förklara ju inte varför det står 0k på vissa och hela beloppet som andra. Allt är ju betalt och avslutat. Det borde väl stå 0kr på alla? Är det något som kreditbolagen missat?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp