- Meddelanden
- 734
- Mottagna reaktioner
- 322
- Poäng
- 487
Fn vad svårt alltså... hade bara fått 1 erbjudande, från Nordax. Men det var på 350 k som jag ville, på 13 år. Men effektiv ränta 16,09, 5100 kr/mån. Jag vill någonstans ha det, jag får möjlighet att betala in 2 st lån och får då 4 lån hos 4 olika långivare istället för 5 st, dessutom 50 k extra som jag inte direkt löser lån för, men har Klarna ca 20 k som förstås kommer att betalas in i så fall. Dålig ränta bara, men ”bra pengar” liksom. Å tar jag det inte har jag verkligen slösat bort 1 ff på ingenting...Håll oss uppdaterade och lycka till!![]()
Nä, jag klarar mig bra och har 8-8,5 % ränta på de lån jag skulle vilja göra om till 1 lån. Däremot skulle min fru bli överlycklig om jag lånar dem ändå - åt henne. Hon har högre inkomst än jag men dras med skithöga räntor, och skulle lätt få ett antal tusenlappar över om jag tar lånet ändå, så betalar hon till mig. Kortsiktigt tänker jag även så här; det borde höja min kreditvärdighet en del om jag gör om 2 lån till 1, så länge jag har råd med kostnaden. Så det är lite ”specialfall” det här. Däremot blir min kreditvärdighet kass om jag på lång sikt behåller både nya och gamla lån, men vad gör man inte för sin fru. När hennes sits blir bättre om 1,5 år, tar hon säkert gladeligen lån för min räkning så kan jag slutligen betala in de 2 lånen. Vet att det låter ”meckigt” men känns som man inte vill slösa med förfrågningar och kanske borde utnyttja möjligheten på något sätt. Man får i alla fall loss lite kapital som skulle ta lång tid att spara ihop till själv. Räntan för 350 k på Nordax blev 14,90 %, effektiv ränta 16,09. Högt hur man än vänder på det, men för somliga kan det vara rena drömläget