Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Har nu registrerat mig för att kunna följa tråden.

Min situation är följande:
inkomst 740tkr/år
Skulder 1340tkr
11 frågor
inga anmärkningar
UC risk 21%

Kör snöbollsmodellen, och plockar lån efter lån, men det går sjukt långsamt då min marginal efter fasta kostnader bara är ca 1500 kr idag. Men skam den som ger sig.

Har gjort allt för att tjäna extra pengar, hyrt ut rum hemma, extra arbete på kvällar/helger etc.

Pratat med alla mina kreditgivare för att rensa och fixa.

Dock lite moment 22, ingen seriös bank vill ta i mig med tång, ett samlingslån på 350tkr med 5% ränta och 10års avbetalningen skulle ge mig över 8000 tkr över i månaden som jag kan betala andra lån med, alternativt också skaffa mig lite buffert.

Kanske dags att börja lägga mer fokus mot Bisnode och Wästgötafinans sålänge? Är väl iofs bara att vänta ut förfrågningar som kan göra betyget bättre på deras skala men.

I April låg min UC risk på 53% och idag visades den fantastiska siffran 0.9%, så jävla skönt, nu kanske man äntligen kan få ett samlingslån till en vettig ränta.

Jag låg på 0.09% hos UC i både maj och juni. Tänkte passa på att rensa upp lite nu före månadsskiftet "bara för att". Avslutade en outnyttjad kredit hos Ecster på 3000:- som har legat tom i flera år, samt betalade i sin helhet bort och avslutade avbetalning hos Qliro på 29.000:- som också syntes.

Idag efter uppdatering ligger jag på risk 1.13%

Inte jättekul! Men betalningsförmågan är ju bättre framöver iaf :)

Boom, från 42% till 47%, Betalkoll 9500/10000 + Goodcash 24000/25000. Trodde faktiskt det skulle vara värre. :D

Låter såklart inte bra men det är kalkulerat, förbättring av UC'n påbörjar jag i December efter skitlånen utanför UC är borta.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp