Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Nu funka det..jo stämmer blir blankt nej. Råkade missa en nolla på lånen..gränsen går hos collector vid 500k verkar det som.

Nu funka det..jo stämmer blir blankt nej. Råkade missa en nolla på lånen..gränsen går hos collector vid 500k verkar det som.

Det var det vi menade med x1,5 -för dig är gränsen 500 000 i befintliga lån Eftersom din inkomst är 25000/månad. För mig är den 1100000, då jag har ca 60000 i lön.

är det någon som har varit med om detta och vet om det påverkar mitt betyg?
jag sökte lån via Advisa en UC tas, sen valde jag Instabank (som nekade mig) nu plingade det till i Kivra från UC, då står det att Instabank har tagit en ny UC på mig, denna kopia visar endast vad som har hänt på två månader, inget mer, räknas denna som en vanlig full UC så att en enda ansökan nu har gett mig två kreditupplysningar? får dom göra så? poängen med att söka genom låneförmedlare är ju att bara en UC ska tas

Om du använder deras nylanserade lånekalkylator så har ju experimenterat mig fram till att gränsen går exakt där. Det är bara att testa själv. Under 1,5 ”Du har möjlighet att låna upp till 500 000 tkr”. Över 1,5 ”Du kan tyvärr inte låna hos oss”.

Hej igen, jag har varit i kontakt med Collector nu och har aningen bättre nyheter. GENERELLT så tillåter de upp till 2X årslönen i befintliga lån. Det beror dock lite på vad för typ av lån -krediter etc, och i relation till övrig info (bostadskostnad, barn etc). Lånekalkylatorn är väldigt förenklad. Så det finns hopp! De var extremt trevliga och hjälpsamma -vissa andra långivare jag har kontaktat har bara stenhårt hänvisat till den ”samlade bedömningen” de gör men inte kunnat vägleda om några som helst hållpunkter.

Wow..instämmer. bra jobbat. Då finns d hopp. Tänkte försöka mig på samlingslån i juli. Har 4 förfrågningar kvar. 2 försvinner 3 juli. Ligger på 1,4 i uc nu

Och... jag är osäker på om jag ska skriva det här eftersom jag definitivt uppmuntrar alla att gå via en långivare. Men Collector erkände att de är aningen snävare i beräkningarna om man går via en förmedlare. De tar höjd för att informationen är felifylld i högre grad, och att låneförmedlarna gör allt för att få igenom ett lån eftersom det är vad de får betalt för. För 99% av er spelar detta säkerligen inte så stor roll, men i mitt läge där jag har en precis på gränsen till för hög belåning och utifrån min kartläggning kan konstatera att ingen annan med största sannolikhet kommer ge ett erbjudande så överväger jag att göra en direktansökan till dem istället. Det ger också per default 0,5% lägre ränta att söka direkt till dem.

Som sagt, inget jag rekommenderar den stora massan men om man griper efter halmstrån!

Senast ändrad:
Och... jag är osäker på om jag ska skriva det här eftersom jag definitivt uppmuntrar alla att gå via en långivare. Men de erkände att de är aningen snävare i beräkningarna om man går via en förmedlare. De tar höjd för att informationen är felifylld i högre grad, och att låneförmedlarna gör allt för att få igenom ett lån eftersom det är vad de får betalt för. För 99% av er spelar detta säkerligen inte så stor roll, men i mitt läge där jag har en precis på gränsen till för hög belåning och utifrån min kartläggning kan konstatera att ingen annan med största sannolikhet kommer ge ett erbjudande så överväger jag att göra en direktansökan till dem istället. Det ger också per default 0,5% lägre ränta att söka direkt till dem.

Som sagt, inget jag rekommenderar den stora massan men om man griper efter halmstrån!

Vad baserar du det på?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp