Hmm kommer inte in på länken..nån reklamsida..Jag vet inte vad du skriver in, men när jag fyller i 25000 kr/månad och 560k i lån så blir det nej?
https://www.collector.se/privat/lana-pengar/lanekalkyl/
Nu funka det..jo stämmer blir blankt nej. Råkade missa en nolla på lånen..gränsen går hos collector vid 500k verkar det som.
Om du använder deras nylanserade lånekalkylator så har ju experimenterat mig fram till att gränsen går exakt där. Det är bara att testa själv. Under 1,5 ”Du har möjlighet att låna upp till 500 000 tkr”. Över 1,5 ”Du kan tyvärr inte låna hos oss”.
Och... jag är osäker på om jag ska skriva det här eftersom jag definitivt uppmuntrar alla att gå via en långivare. Men de erkände att de är aningen snävare i beräkningarna om man går via en förmedlare. De tar höjd för att informationen är felifylld i högre grad, och att låneförmedlarna gör allt för att få igenom ett lån eftersom det är vad de får betalt för. För 99% av er spelar detta säkerligen inte så stor roll, men i mitt läge där jag har en precis på gränsen till för hög belåning och utifrån min kartläggning kan konstatera att ingen annan med största sannolikhet kommer ge ett erbjudande så överväger jag att göra en direktansökan till dem istället. Det ger också per default 0,5% lägre ränta att söka direkt till dem.
Som sagt, inget jag rekommenderar den stora massan men om man griper efter halmstrån!