Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Jag har 9 ff, 3 stycken försvinner i slutet på maj, 2 i juni, 1 i juli, 1 i okt, 1 i dec och 1 i apr.
Mitt betyg ligger på 0.6 så jag tror inte att mitt betyg kommer påverkas så mycket direkt när mina ff börjar försvinna...

Det var bra betyg med så många förfrågningar. Hur ser din uc ut annars? Lån?

Nu har mitt UC-betyg stigit från 1,8 % till 2,1 % och jag har en förfrågan från den 4 maj efter att jag sökte ett mindre lån hos Remember. Jag blev först beviljad av Remember men sen nekad trots korrekta inskickade inkomstunderlag som styrker mina löneinsättningar bara för att arbetsgivaren inte markerade transaktionerna i kontoutdraget med LÖN. :mad:

Hur länge ska man vänta tills man söker lån på nytt? Lånet gäller en mindre summa på 80 000 - 90 000 kr. Hade tänkt vänta till slutet av maj då det har gått 3 veckor. Funderar på Santander, Marginalen bank och ICA banken. Vilka av dessa banker tror ni är lättast att låna från utan onödiga, dumma frågor och kompletteringar? :thinking:

Kan för övrigt tillägga att jag har inga anmärkningar, nyttjandegrad kreditkort 23 % och en inkomst på drygt 26 000 kr i månaden före skatt.

Tänkte detsamma. Med de där siffrorna borde du ju lätt få bra erbjudanden från Lendo eller Advisa redan nu. Vill du vänta ut "nysökningseffekten" av din ff på Remember tar det några månader tror jag.

Sök på lendo, de borde du kunna göra med en gång.
Är du säker på att jag kan söka hos Lendo nu med detsamma? Ska man inte vänta några veckor innan man söker lån på nytt?

Ett annat problem som jag har är att jag har en låg taxerad inkomst för 2019, den är på drygt 58 000 kr för att jag studera förra året med CSN. Jag har dock börjat på ett nytt jobb sedan i januari med en fast anställning på 80 - 90 % och har de tre senaste lönespecifikationerna.

Finns det inte en risk att bankerna ger mig direkt avslag om jag söker via Lendo och med en färsk förfrågan från den 4 maj och en låg taxerad inkomst trots att jag har 2,1 % i UC-betyg?

Tänkte detsamma. Med de där siffrorna borde du ju lätt få bra erbjudanden från Lendo eller Advisa redan nu. Vill du vänta ut "nysökningseffekten" av din ff på Remember tar det några månader tror jag.
Läste på Advisas hemsida:

Hur många kreditupplysningar får man ha?

Normalt sett brukar det inte vara negativt att det gjorts någon enstaka kreditförfrågan på dig. Men för många förfrågningar kan göra det svårt att samla alla dina lån eftersom du uppfattas ha lägre kreditvärdighet. Så hur många kreditupplysningar får man ha per år för att det inte ska påverka ens chanser att samla lån? Det finns inget exakt svar på den frågan utan det beror på, men generellt kan man säga att om man har fler än tre under en kortare tidsperiod kan det försvåra att få samlingslånet beviljat. Trots att det är svårare att samla alla dina lån på en gång finns det möjlighet att samla några av lånen. Det förbättrar din kreditvärdighet så att du kan lyckas samla fler lån nästa gång.

Så är det grönt ljus för mig att söka nu då jag endast har en förfrågan sedan den 4 maj med 2,1 % i UC-betyg?

Läste på Advisas hemsida:

Hur många kreditupplysningar får man ha?

Normalt sett brukar det inte vara negativt att det gjorts någon enstaka kreditförfrågan på dig. Men för många förfrågningar kan göra det svårt att samla alla dina lån eftersom du uppfattas ha lägre kreditvärdighet. Så hur många kreditupplysningar får man ha per år för att det inte ska påverka ens chanser att samla lån? Det finns inget exakt svar på den frågan utan det beror på, men generellt kan man säga att om man har fler än tre under en kortare tidsperiod kan det försvåra att få samlingslånet beviljat. Trots att det är svårare att samla alla dina lån på en gång finns det möjlighet att samla några av lånen. Det förbättrar din kreditvärdighet så att du kan lyckas samla fler lån nästa gång.

Så är det grönt ljus för mig att söka nu då jag endast har en förfrågan sedan den 4 maj med 2,1 % i UC-betyg?

Du har låg inkomst så det kan vara ett problem

Du har låg inkomst så det kan vara ett problem
Ja, men jag har de tre senaste lönespecifikationer från mitt nya arbete. Finns det risk att jag kan få direkt avslag om jag söker genom förmedlare? Eller ska jag söka direkt hos en enskild bank istället?

Ja, men jag har de tre senaste lönespecifikationer från mitt nya arbete. Finns det risk att jag kan få direkt avslag om jag söker genom förmedlare? Eller ska jag söka direkt hos en enskild bank istället?

Har samma bekymmer. Har låg inkomst 2018 men sen 2019 bra och behöver styrka med intyg och lönespecifikationer. Funderar på om det blir bäst direkt på exempelvis Balanzia som manuellt kan granska, eller förmedlare..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp