Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Min uppdateringen i februari så åkte mitt betyg upp till 21,7 från 10.1... detta pga att jag höjde min kredit hos Credway från 5 till 20.000 kr. När nu Goodcash på 50.000 kr kom in så förändrades ingenting - alltså fortfarande 21,7. Har nu betalat ned Credway från 20.000 kr till 11.000 kr. Kommer detta göra någon skillnad vid uppdateringen tro?

Hur vet man att det är dags för byta månad på almanackan?
- Jo det står "just nu har vi tekniska problem..." på minuc.se när man loggar in :facejoy:

när exakt är det bankerna brukar rapportera in saldot? framförallt ICA undrar jag över.
är det den sista i månaden? 00.00? 12.00? 24.00?
jag har lånat ihop det sista av vänner för att ligga på plus på kontot, om jag swishar tillbaka den 1a då bör det vara lugnt va?

Nej fan, du måste ha tillgodo någon dag. Fredag får du nog vänta till.
Jag har lite liknande ärende, måste plocka ut pengar ifrån Marginalen/Norwegian kort men kommer inte göra det innan torsdag eftermiddag då jag varit med mer än en gång att bankerna rapporterar saldot per 1/2:a/3:E...

Nej fan, du måste ha tillgodo någon dag. Fredag får du nog vänta till.
Jag har lite liknande ärende, måste plocka ut pengar ifrån Marginalen/Norwegian kort men kommer inte göra det innan torsdag eftermiddag då jag varit med mer än en gång att bankerna rapporterar saldot per 1/2:a/3:E...
hmm, ja bankerna verkar ju göra lite olika, förra månadsskiftet då såg jag till så att dom tyngsta räkningarna drogs den 2a och det verkade fungera.
en annan bank rapporterar närmare en vecka in, så där kunde jag behålla dom på vanliga kontot någon dag och sedan betala in och nolla det kortet så att jag kunde tillgodoräkna mig dom pengarna x2

Helt sjukt vad svajigt UC är.
Uppdaterar dom månne betygen nu sett till rådande läge i världen och finansvärlden?

hmm, ja bankerna verkar ju göra lite olika, förra månadsskiftet då såg jag till så att dom tyngsta räkningarna drogs den 2a och det verkade fungera.
en annan bank rapporterar närmare en vecka in, så där kunde jag behålla dom på vanliga kontot någon dag och sedan betala in och nolla det kortet så att jag kunde tillgodoräkna mig dom pengarna x2

För några år sedan sa santander att dom rapporterade ett snitt

Min uc har inte uppdaterats på något vis alls ännu. Nyttjandegrad samt betyg är exakt samma, fick för mig att bankerna rapporterar in den sista varje månad men uppdateringarna syns efter den uppdatering UC gör i mitten utav månaden?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp