Bra jobbat...OMG, alltså jag har gjort så många förfrågningar på UC nu så jag har fått 36% i risk. För 2 månader sen hade jag 4 %
Bra jobbat...OMG, alltså jag har gjort så många förfrågningar på UC nu så jag har fått 36% i risk. För 2 månader sen hade jag 4 %
OMG, alltså jag har gjort så många förfrågningar på UC nu så jag har fått 36% i risk. För 2 månader sen hade jag 4 %
Hur många var det?
Detta var/är i ren desperation då allt kommer fukka sig för mig nu. om jag bara hade kunnat hålla huvudet över ytan 2 månader till. Har fått nytt jobb och kommer tjäna bra med pengar men innan lön och sånt rulla på så kommer hela min ekonomi rasa
> 1 500 000 i blanco på UC
450k inkomst 2017
500k inkomst 2016
2ff, 1 försvinner i maj
UC betyg 0,6%, Mycket Bra
Har 6 st stora lån med 200k - 300k vardera samt diverse kreditkort och billån.
Söker nytt samlingslån hos Lendo varje halvår och ser till att endast ha 1ff 6 mån gammal. Senast fick jag endast svar från Nordax på 300000 (UC 0,4%) men borde vara möjligt att få ett eller två samlingslån till innan det tar stopp. Som någon annan skrev här tror jag att gränsen ligger vid 2-2,5*årsinkomst som vid bostadslån. Men endast gissning från min sida.
Det jag upplever har störst påverkan på betyget är antalet ff, tid sedan senaste ff, uttnyttjad kredit samt förhållande mellan inkomst och underskott.
jag hade i förrgår 0,3 då med två nya ff och en gammal, jag sökte höjning av bolånet, igår gick min gamla ff ut så jag fick 0,2 i betyg trots att jag dagen innan sökt lån :s
och bankhelvetet nekade mig bolånet, dom påstår att det faller på att jag har ytterligare nästan 200.000 i blanco mer än dom under 180.000 som jag har, jag förstår ingenting, inte ens blancolånet + utnyttjat på kreditkorten blir så mycket som dom sa att jag hade. och om dom inte tog en ny UC utan bara tittade på den gamla som är under två månader gammal så stämmer det inte då heller då blancot som jag löste med bolånet låg på runt 140.000.
den nuvarande uppdateringen är riktigt bra, kommande kommer vara skit pga över 50% nyttjande av kreditkortet. jag har inte fått någon UC kopia så jag gissar att bänken inte har tagit någon ny UC och då ser oktober uppgifternaDet låter skumt. Kolla hur det ser ut på din UC, kommer även en uppdatering i mitten av januari men vet inte om det är till din fördel om du nyligen avslutat ett blancolån eller så? Då kanske du kan visa din nya UC till banken