Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

När man betalt in och avslutat krediter och lån och betyget blir högre kommer betyget sjunka igen senare? Eller hur funkar det?
För mig blev betyget bättre när jag betalade alla Mina kreditkort (3st) sa upp 2 och sökte ett stort blanco , då sjönk betyget från 5 till 1.16 . Ska tillägga att jag har 3 färska förfrågningar och 1 kreditkort kvar ( dock inte fullt utnyttjat)

Äger du fortfarande fastigheten? Det verkar vara det som historiskt förbättrat mitt betyg mest - att få dit fastigheten på UC:n. Kan vara så att det stigit på grund av att ja, du har blivit av med bolånen, men du har också blivit av med bostaden som "säkerhet".
Det var en bostadsrätt så de står ju aldrig registrerade som fastighet då det inte är en fastighet i lagens mening. Tänker mer att slippa betala räntor bör minska risken för betalningsanmärkning men icke

Nu är kreditengagemangsregister uppdaterat men inte betyget.

För mig hände nada med betyget, inte ens 0.01 procent ner.
De enda som hänt iofs, är att mitt Santanderlån står som avslutat. Tror inte ens d är uppdaterat med summorna på bolån/blanco.

De enda som hänt iofs, är att mitt Santanderlån står som avslutat. Tror inte ens d är uppdaterat med summorna på bolån/blanco.
Tror betyget släpar efter endel. Kommer säkert att uppdateras inom kort

Samma här..

När man betalt in och avslutat krediter och lån och betyget blir högre kommer betyget sjunka igen senare? Eller hur funkar det?
Jo betyget stabiliseras/blir bättre. Vad jag har läst tidigare på forumet iaf. En del påverkas mer än andra när man avslutar något. Men vi vet ju att betyget är ju inte allt lånegivare kollar på... banken kollar ju vad som är utnyttjat/beviljat, och om det är sänkt belopp så ser det bättre ut :)

Jo betyget stabiliseras/blir bättre. Vad jag har läst tidigare på forumet iaf. En del påverkas mer än andra när man avslutar något. Men vi vet ju att betyget är ju inte allt lånegivare kollar på... banken kollar ju vad som är utnyttjat/beviljat, och om det är sänkt belopp så ser det bättre ut :)

Låter bra :) har löst mitt balanzia lån och euroloan så har inga lån eller krediter nu :)

ex på hur skevt UC beräknar/tolkar ens finansiella aktiviteter. För ca 1 år sedan så började jag ta tag i mina krediter och lån. Hade då 9 lån/krediter från 6 olika kreditgivare med en ganska bra UC-score. Sen jag började betala av dem och flytta en del in i bostadslånet/bottenlån. Och fram till i juni då jag lyckades () bli av med allt utom lånet på bostadsrätten. Så har min UC blivit sämre bedrövligt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp