Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Så blancobankerna har egna scoringmodeller! Det är därför betyget skiljer sig åt i min papperslunta, där ramlade polletten ned hos mig. UC, Bisnode och så typ 20 andra algoritmberäkningar. Great.....

Jadå, dom har egna, den exakta algoritmen brukar vara lite av en affärshemlighet.

Hände nada för mig med ny månad, har iofs aldrig gjort något för mitt betyg när de går över till den 1:a...

Hände nada för mig med ny månad, har iofs aldrig gjort något för mitt betyg när de går över till den 1:a...

Så här har det sett ut för mig i år:

1 januari från 4,04 till 3,95
1 februari från 3,95 till 3,87
1 mars från 3,87 till 3,79
14 mars från 3,79 till 3,16
1 april från 3,16 till 3,09
1 maj från 3,09 till 3,02
1 juni från 3,02 till 2,96
1 juli från 2,96 till 2,90
13 juli från 2,90 till 1,79
1 augusti från 1,79 till 1,75

Samma här. Händer aldrig något när det blivit ny månad. Nästa vecka försvinner 3st förfrågningar så jag hoppas det sjunker rejält då så jag kan söka om ett nytt lån :)

Varje månad jag hade betalningsanmärkning så sjönk mitt betyg den första varje månad, kan det ha någon betydelse montro? Har ej haft anmärkning sedan januari i år och heller ingen sänkning just den första efterföljande månader

Varje månad jag hade betalningsanmärkning så sjönk mitt betyg den första varje månad, kan det ha någon betydelse montro? Har ej haft anmärkning sedan januari i år och heller ingen sänkning just den första efterföljande månader

Det kan säkert stämma. Något måste ju bli bättre för att betyget skall ändras, t.ex att ff och anmärkningar åldras eller försvinner, eller att skuldsättning minskar. För mig som också har betalningsanmärkningar (en kvar nu) så blir betyget lite bättre varje månad.

Det kan säkert stämma. Något måste ju bli bättre för att betyget skall ändras, t.ex att ff och anmärkningar åldras eller försvinner, eller att skuldsättning minskar. För mig som också har betalningsanmärkningar (en kvar nu) så blir betyget lite bättre varje månad.

Inte illa att ha betyg 1,75 med en anmärkning :)

Inte illa att ha betyg 1,75 med en anmärkning :)

Den är dock 34 månader gammal och på ett blygsamt belopp. Jag är lite spänd inför vad som händer när den är borta; en del säger ju att de får sämre kreditbetyg när de inte har några betalningsanmärkningar. UC är inte lätt att förstå sig på.

Den är dock 34 månader gammal och på ett blygsamt belopp. Jag är lite spänd inför vad som händer när den är borta; en del säger ju att de får sämre kreditbetyg när de inte har några betalningsanmärkningar. UC är inte lätt att förstå sig på.

Ditt betyg kommer nog studsa upp en bit direkt när den försvinner, för att någon månad senare bli riktigt bra :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp