Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Uppdaterat här med. Risk och uc score oförändrat när jag sänkte krediten från 95k till 50k på kreditkorten. (0k nyttjat både innan och efter)
inte så konstigt kanske, jag hade 0,1 med 5 kortkrediter på totalt 230k och nyttjade en del men under 50% i alla fall

inte så konstigt kanske, jag hade 0,1 med 5 kortkrediter på totalt 230k och nyttjade en del men under 50% i alla fall

Om jag halverar mitt kreditkort på 10.000 till bara 2.000 kr utnyttjat tror ni min kreditvärdighet sjunker 0,5% till nästa uppdatering?

Mitt betyg har varit "det gamla" nu hela eftermiddagen och kvällen. Märkligt värre.

UC verkar inte vara tillförlitlig, jag har enligt appen UC 14,85% i risk. Nu har Collector tagit en UC på mig när jag ansökte om höjning på betalkoll till 50.000kr, trodde inte de tog UC? Iaf på den UC:n som togs är min risk 6,90%. Hur kan detta komma sig?

Inget från juni påverkade min uc. Däremot sjönk det ytterligare när en ff försvann inatt från 0.5 till 0.4.

Northmill vilka nötter. Har ringt 2ggr å mailat en gång sen i maj. Å fortfarande är inte krediten avslutad.

Är ju jättenöjd min uc ä såpass låg men uc scoren på 610 ä oförändrad sen länge. Hur kan det påverka tror ni? Å varför förbättras inte det när det gjorts såpass förändring i ff å summor osv

Är nyfiken på bisnode betyget men aldrig jag betala över 200kr för det. Finns det inget annat sätt?

Senast ändrad:
UC verkar inte vara tillförlitlig, jag har enligt appen UC 14,85% i risk. Nu har Collector tagit en UC på mig när jag ansökte om höjning på betalkoll till 50.000kr, trodde inte de tog UC? Iaf på den UC:n som togs är min risk 6,90%. Hur kan detta komma sig?
Det är en miniuc de tagit utan krediter. Då har man bättre betyg.

Kan någon förklara det här med avslutade krediter en gång för alla?
Om jag IDAG betalar av en kredit helt. Avslutar den. Meddelar bolaget i fråga att jag avslutar den.
Måste jag då vänta i 11 månader innan mitt UC förbättras eftersom den står med som "Avslutad" och därmed är med på "listan"?

Om jag IDAG betalar av en kredit helt. Avslutar den. Meddelar bolaget i fråga att jag avslutar den.
Måste jag då vänta i 11 månader innan mitt UC förbättras eftersom den står med som "Avslutad" och därmed är med på "listan"?
nej den bättras på vid kommande uppdatering, men statistiskt sett så kommer den finnas med i ett år, sen om stitistiken har någon som helst påverkan vet jag inte, men en kan inte vara stor, kanske bara vid manuell granskning som dom kan undra ifall det ser konstigt ut

Krediten kommer ju finnas med i tidigare månad men i bankernas ögon är det nog bra att beviljad/utnyttjad belopp blir mindre. Men håller med A27 nedan.

nej den bättras på vid kommande uppdatering, men statistiskt sett så kommer den finnas med i ett år, sen om stitistiken har någon som helst påverkan vet jag inte, men en kan inte vara stor, kanske bara vid manuell granskning som dom kan undra ifall det ser konstigt ut

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp