Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Hur länge syns betalda lån på UC? Ett år?Tänker på rubriken "krediternas utveckling" som sträcker sig 12 månader. Om jag har betalat ett lån så kommer banken ändå se att jag haft ett lån? Tänker jag rätt?

Hur länge syns betalda lån på UC? Ett år?Tänker på rubriken "krediternas utveckling" som sträcker sig 12 månader. Om jag har betalat ett lån så kommer banken ändå se att jag haft ett lån? Tänker jag rätt?
ja 12 månader

Ingen uppdatering än hos mig.
Ska bli väldigt intressant att se vad det sticker iväg till.
Har 53.2% i risk nu vilket får ses som anmärkningsvärt högt med tanke på min lön utan anmärkningar,skuld hos KFM, missbrukade krediter eller över 20 förfrågningar.

Är du säker?
Jag trodde bara du själv såg avslutade krediter och inte banken?
De ser inte själva lånen, men de ser kreditnivåerna de senaste 12 månaderna. De ser ju t.ex. inte att du byter långivare under denna period. Har man relativt mycket underskott är det nog bra att kunna visa upp att man haft UC-lån.

Är du säker?
Jag trodde bara du själv såg avslutade krediter och inte banken?
när du tar en UC så får du en kopia på dom uppgifter som UC har lämnat ut. som Korpen skrev så ser dom kreditnivåerna och antal lån och kreditgivare som man har haft under senaste året, men exakt vilken bank det rör sig om står inte med om det inte är något som är från senaste året som man kan se under förfrågningarna

Inatt försvann 4 av totalt 7 ff å kreditbetyget sjönk från 1.47 till 0.53. Blir spännande å se vilka erbjudanden jag kan få när 2 till försvinner å summorna sjunkit också.

Dock lite orolig ni nämner en avslutad kredit kan vara negativ. Har avslutat oanvänd kredit hos northmill på 30k som borde synas kommande dagar.

Har ju i annan tråd nämnt jag har runt 500k i blanco å hade gett upp men nu börja väl ändå läget se lovande ut att någon bank nappar?

Senast ändrad:
Inatt försvann 4 av totalt 7 ff å kreditbetyget sjönk från 1.47 till 0.53. Blir spännande å se vilka erbjudanden jag kan få när 2 till försvinner å summorna sjunkit också.

Dock lite orolig ni nämner en avslutad kredit kan vara negativ. Har avslutat oanvänd kredit hos northmill på 30k som borde synas kommande dagar.

Har ju i annan tråd nämnt jag har runt 500k i blanco å hade gett upp men nu börja väl ändå läget se lovande ut att någon bank nappar?

En oanvänd kredit kan vara bra, men har du haft flera var det nog bara bra att du sa upp den. Avslutade krediter kan höja betyget tillfälligt, men jag tror att det planar ut efter ett tag. Lycka till och uppdatera gärna hur det går!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp