Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Ja faktiskt. Flytt kan i UC statistik visa på betydligt ökad risk. Man flyttar i sär från en person. Man drar på sig mkt utgifter/krediter kopplat till sitt nya boende. Man missar räkningar som går till den gamla adressen.

Jag hade nog gett dig kring 0,8 i betyg men din flytt ökar ditt betyg med 0,35.

En enstaka flytt påverkar inte jättemycket (i alla fall påverkade det inte mitt betyg så farligt) En vän som separerade och fick studsa runt på lite andrahandskontrakt i 8-10 månader, tror det var 6 adresser hade inget vidare betyg antar jag, var med och skulle köpa en bil och det gick inte genom med automatik, sedan var det något mer som han med sin inkomst och förutsättningar rimligen borde fått utan problem som inte gick vägen.

Kom igen UC var nu rekordtidiga med er uppdatering för maj...

Kanske är fel ställe att fråga.
Men när jag pratade med en bank för ett tag sedan när jag och min sambo fick ett lån på 200.000:- inför husflytt så sa hon att jag hade onormalt mycket blanco jämtemot min inkomst.
Då hade jag ca 570.000:- i Blanco och i dag ca 730.000:-.

Då sa hon jag pratade med att det inte var bra att ha över 2 gånger sin årslön i blanco.
Idag sitter jag med ungefär 3 gånger min årslön o blanco och kollar jag runt på olika statistik sidor så är det mest normala i sverige att man är skuldsatt ungefär 4 gånger sin årsinkomst. Och det verkar inte vara nå konstigt.
När man kommer till Bolån är det nästan vanligare att man är skuldsatt 5 gånger sin årslön.

Om nu dessa skuldsättningsgrader är så ”Normala” varför skulle jag då bli kallad ”onormal” för min 2 gånger årsinkomst?

Men när jag pratade med en bank för ett tag sedan när jag och min sambo fick ett lån på 200.000:- inför husflytt så sa hon att jag hade onormalt mycket blanco jämtemot min inkomst.

Då sa hon jag pratade med att det inte var bra att ha över 2 gånger sin årslön i blanco.
Idag sitter jag med ungefär 3 gånger min årslön o blanco och kollar jag runt på olika statistik sidor så är det mest normala i sverige att man är skuldsatt ungefär 4 gånger sin årsinkomst. Och det verkar inte vara nå konstigt.
När man kommer till Bolån är det nästan vanligare att man är skuldsatt 5 gånger sin årslön.

Om nu dessa skuldsättningsgrader är så ”Normala” varför skulle jag då bli kallad ”onormal” för min 2 gånger årsinkomst?

Tror inte det normala att ha 4 ggr sin årsinkomst i blanco, förmodligen är snittet under en årsinkomst.

Ett genomsnitt på befolkningen och skuld är säkert mycket högre om du räknar in studielån, skatteskulder osv, några procent av befolkningen som sitter hos kronofogden drar upp snittet enormt, finns säkert några som har skuld på hundratals miljoner.

Kan absolut inte tänka mig att ha skulder med FEM ggr sin inkomst är normalt...

Kan absolut inte tänka mig att ha skulder med FEM ggr sin inkomst är normalt...
Nej, för då borde man utan problem kvala in för skuldsanering. När min skuldsanering gick igenom landade min skuld på ca 3 ggr min årsinkomst (då räknar jag inte in bolånet och ej förfallen CSN, DÅ närmar det sig 5 ggr inkomsten). Det värsta var ju insikten att det var kanske hälften av totalskulden som var kapital, resten räntor och avgifter. Med över 70 enskilda poster. Varje obetald avi på slutet som gick till inkasso från vissa ställen genererade egna utslag och kostnad på 1000 kr styck i snitt.

Det är förstås en väldig skillnad på att ha ett bolån på fyra gånger sin årsinkomst och att ha blancolån i samma storlek...

Jag gissar att en majoritet av befolkningen inte har några blancolån alls, och bland den delen som har blancolån så är det nog inte många som har lån på flera gånger årsinkomsten.

Kom igen nu UC uppdatera för helvete :D Vore kul med en rekordtidig uppdatering för oss som går i väntans tider :D

Är dock tämligen säker att man får hålla ut till nästa fredag...

Tror att min är uppdaterad. Kan iaf se min score för maj.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp