Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Så här ser min UC ut, som jag har förstått det så är det bättre med blancolån än krediter för att få bättre uc-score.

Om jag tar ett blancolån på t.ex. 20 000 och betar av seb kort, svea samt bigbank, kommer min uc score förbättras då?

20190417153339-62.116.243.245.png

Det farliga är att ha krediter som är utnyttjade till max. Alltså om du har 10.000 limit och använt 10.000.
Det tenderar att försämra UC-betyget.

Du bör inte ta ett blanco lån med UC iaf.
Din score ser väldig hög ut, förmodligen många FF.
Värt att vänta ut en del av dem.

Kobalamin din UC är idag alldeles för hög för att trixa med kreditkorten.
Skriv gärna datum på dina förfrågningar på UC, inkomst på UC och total skuld på UC.

Du behöver vänta ut förfrågningar som försvinner ett år efter de är gjorda.
Att se till att dina kreditkort på UC inte är utnyttjade är bra, men det gör man månaden innan man tänker ta ett samlingslån, och tar det först det syns på UC månaden efter runt den 15de.

Kobalamin din UC är idag alldeles för hög för att trixa med kreditkorten.
Skriv gärna datum på dina förfrågningar på UC, inkomst på UC och total skuld på UC.

Du behöver vänta ut förfrågningar som försvinner ett år efter de är gjorda.
Att se till att dina kreditkort på UC inte är utnyttjade är bra, men det gör man månaden innan man tänker ta ett samlingslån, och tar det först det syns på UC månaden efter runt den 15de.

I see, total skuld 120 000, inkomst 276 500, 25 förfrågningar, senast förfrågning för 3 månader sen.

I see, total skuld 120 000, inkomst 276 500, 25 förfrågningar, senast förfrågning för 3 månader sen.

Det var inte mycket till skuld, när är du nere till under 10 förfrågningar?
De försvinner precis ett år efter de är tagna.

Det är nog förfrågningarna ja som försämrar ditt utgångsläge.

Det var inte mycket till skuld, när är du nere till under 10 förfrågningar?
De försvinner precis ett år efter de är tagna.
Oktober tyvärr, det är knappt så jag går runt i dagsläget, skulle kunna ta ett sämre lån med högre ränta bara jag får ner lånekostnaderna men problemet är ju som sagt att jag blir nekad direkt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp