Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Min UC var 0,2 efter att min deklaration godkändes i somras trots att jag bara jobbade halva 2017 och därför inte tjänade mer än 160000 det året. Sjönk till 0,3 när en ff på 35000 från collector togs i höstas. Sjönk därefter till 0,4 när SBAB gjorde en ff i oktober. Idag har det överraskande sjunkit till 1,2. Jag och maken har köpt ett nytt boende och har just nu ett tillfälligt handpenninglån på 650 000, kan det vara det som UC snappat upp? Lånet betalades ut den 1 november, trodde UC redan hade koll på det. I februari kommer handpenninglånet att lösas då försäljningen av vår gamla lägenhet är klar, ska bli intressant att se vad som händer då! Kommer iofs ha ett större bolån då i jämförelse med nu, allt annat lika.

Mina anmärkningar går från 12st till 3 st den 1 januari.

Har 60% i uc score nu och hur mycket kan jag fövänta mig att det går ner?
Kommer min uc score uppdateras direkt den 1 januari?

Konstigt, för mig har Kreddyappen uppdaterat men MinUC har inte, borde ju vara tvärtom!

Upp från 7,3 till 7,8 efter jag tog 20k till från santander utan uc.
3st ff försvinner 21-22 Dec så har jag 2 kvar att beta av till juni. Får se hur det ändras i Jan då.

UC uppdaterat ett lån på 75k dykt upp, men har inte påverkat något. Kommer det att ske en uppdatering igen tror ni?

Som vissa säger, uppdaterat i Kreddy appen men inte på minuc. Om jag ansöker om ett lån nu så borde det väll vara uppdaterat på UC:n som tas?

Min UC var 0,2 efter att min deklaration godkändes i somras trots att jag bara jobbade halva 2017 och därför inte tjänade mer än 160000 det året. Sjönk till 0,3 när en ff på 35000 från collector togs i höstas. Sjönk därefter till 0,4 när SBAB gjorde en ff i oktober. Idag har det överraskande sjunkit till 1,2. Jag och maken har köpt ett nytt boende och har just nu ett tillfälligt handpenninglån på 650 000, kan det vara det som UC snappat upp? Lånet betalades ut den 1 november, trodde UC redan hade koll på det. I februari kommer handpenninglånet att lösas då försäljningen av vår gamla lägenhet är klar, ska bli intressant att se vad som händer då! Kommer iofs ha ett större bolån då i jämförelse med nu, allt annat lika.

Skulder från november dyker upp nu, så det är normalt. Skulder som du skaffar (eller betar av) i december syns i januari, osv. Det är skuldsituationen den sista i varje månad som uppdateras runt 15-20:e i månaden efter.

Mina anmärkningar går från 12st till 3 st den 1 januari.

Har 60% i uc score nu och hur mycket kan jag fövänta mig att det går ner?
Kommer min uc score uppdateras direkt den 1 januari?

Jag hade 24,6 med 12 anmärkningar. Nu när jag har 5 anmärkningar så ligger jag på 4,0. Men det är en förändring som har skett över mer än ett års tid.

Mina krediter har inte uppdaterats sedan 31 oktober? Är inte de lite märkligt ??

Mina krediter har uppdaterats och jag löste två lån hos Ikano i november och pengarna kom in till dom den 29/11 enligt deras hemsida. Trots det så står inte lånen som avslutade på UC utan det står att jag har skulden kvar hos dom men på hemsidan är det 0:-.
Någon som vet varför inte Ikano har uppdaterats som avslutade?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp