Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Var har du i UC-betyg och vilka förutsättningar har du?
Har missat det.
Gick från 3,4 till 8,1 nu när den nya förfrågan kom.
1 anmärkning (2,5 år gammal), 12 ff (13 ff nu). 241000 i årsinkomst. En kredit på 10761 kr.

Hur kommer min uc förändras i.om ökat taxeringsvärde på min fasighet? Påverkar det nåt mitt betyg tro?

Min UC-risk har rört sig lite försiktigt från 6,14 till 6,01. En ganska meningslös förändring känns det som, men åt rätt håll i alla fall...

På söndag försvinner en betalningsanmärkning, och nästa vecka så fyller min nyaste anmärkning två år. Undrar om någon av dessa händelser kan påverka risken lite mer gynnsamt.

En anmärkning mindre verkar inte ha gjort någon skillnad. Sex anmärkningar nu i stället för sju. Ligger kvar på 6,01.

En anmärkning mindre verkar inte ha gjort någon skillnad. Sex anmärkningar nu i stället för sju. Ligger kvar på 6,01.

Märkligt det där, jag märkte inte heller några större skillnader när det började gå ifrån 35 stycken till 30 sen 15 sen 10 sen 5 och nu en enda kvar.
Alltid ytterst marginella skillnader.
Däremot nyttjandet utav kreditkort gjorde en ganska anmärkningsvärd skillnad och förfrågningar likaså.
Däremot nu för tiden verkar åtminstone 10 eller 4 förfrågningar vara skitsamma så länge dom är äldre än sex månader...

Hur kommer min uc förändras i.om ökat taxeringsvärde på min fasighet? Påverkar det nåt mitt betyg tro?

Det bör påverka men åt vilket håll är inte helt enkelt att förutspå

Bostaden såld! Verkar vara bra marknad i Malmö då det tog endast 5 dagar på marknaden att sälja:)
I december kommer jag lösa bolånet på lite över 1mil kr.
Det jag undrar är hur detta kommer påverka uc som nu ligger på 1.4.... kommer kanske påverka positivt men marginellt för att det gäller bolån?
Blir spännande att se!

Bostaden såld! Verkar vara bra marknad i Malmö då det tog endast 5 dagar på marknaden att sälja:)
Det jag undrar är hur detta kommer påverka uc som nu ligger på 1.4.... kommer kanske påverka positivt men marginellt för att det gäller bolån?
Blir spännande att se!

Har för mig att någon fick motsatt förändring, skulle kunna bero på att man inte längre har en realiserbar egendom att ta till vid betalningsbekymmer.

Blir spännande att se!
För mig blev det sämre. Gick från 3, 4 till 8.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp