Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Har väntat väldigt länge på att söka samlingslån på 150.000kr.
Imorse när UC uppdaterades ändrades min betyg från 2.1 till 1.
Jag har ett kreditkort från SEB på 30.000kr. UC visar att 8000kr av krediten är använd. Jag har dock betalat av detta och använd kredit är nu på 0.
Frågan är vad 8000kr i använd kredit gör för betyget.? Ska jag vänta tills juli då kreditkortet nollas hos UC och kanske får en betyg under 1, eller borde jag redan ansöka nu??

8 av 30.000 är ju "ganska" bra det också, så länge du är under 50% under utnyttjat kreditkort påverkar det inte EXTREMT.
Men vad har du för förutsättningar i övrigt med lån och inkomst samt förfrågningar?
Kan hända du ändå rör dig runt samma betyg.

Gick från 3.6 till 4.8 sänkt inkomst från 407’ till 267’ 1anm som försvinner 2a juli och 361’ i blanco och 7162kr i avbet..6ff som alla är minst 6 mån gamla, får se hur betyget ser ut när Anm försvinner.

8 av 30.000 är ju "ganska" bra det också, så länge du är under 50% under utnyttjat kreditkort påverkar det inte EXTREMT.
Men vad har du för förutsättningar i övrigt med lån och inkomst samt förfrågningar?
Kan hända du ändå rör dig runt samma betyg.
Lån 1 santander 13.6%: 100.000kr
Lån 2 SEB 9.2%: 30.000kr
Ska ansöka 150.000kr och baka in de 2... allt under 10% i ränta (än så länge) är bra!
Bolån SEB 1.51% 720k, lägenheten är värderat av SEB till precis under miljonen.
Inga andra lån verken synliga eller osynliga. (Förutom de 8000kr som är betalda men fortfarande syns på UC) Lösenkrav eller inte lösenkrav spelar ingen roll.
3 ff senaste 12 månaderna, den senaste ca 6 månader gammal.
UC/Kreddy betyg 1.
Det som kan spöka här lite är lönen som är precis under 200.000kr.

Oförändrat betyg, 0.6 trots sänkt inkomst fr 520nåt till 370nåt...

Var det du som skrev en gång att 50% av befolkningen hade 0.1% i betyg?

Det stämmer givetvis inte.

Du kan bara ta en sådan som Lasseman, han har 0.6% och trots det får man säga att han har en "normal" eller skötsam ekonomi där han har ett fast jobb med hög inkomst, ingen betalningsanmärkning och inte en massa förfrågningar.
Han har inkomst lite över snittet.

Jag tror att det är bullshit och att max 10-20% ligger på 0.1%.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp