Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Kommer ens kreditbetyg sjunka olika beroende vilka banker eller låneförmedlare som gjort en UC på mig? Dvs olika banker/kreditgivares frågor innebär olika höjning av risknivån?

Betyget hoppade från 14,8 till 7,2. Vet inte riktigt varför, Det enda som ändrat sig är att min anmärkning blev 1,5 år den 15:e.

Första ff. Riskprognos UC 0.7%. Nekades en mindre avbet hos Elgiganten pga för låg inkomst. Hade rent på kontot den dagen. Deklarerar bara 113000:- efter avdrag. Har inga tillgångar skrivna på mig. Sparar i Bitcoin sedan länge...

Ville bara berätta att endera måste man uppenbart visa på inkomst. Räcker inte med att ha bra raiting...

Första ff. Riskprognos UC 0.7%. Nekades en mindre avbet hos Elgiganten pga för låg inkomst. Hade rent på kontot den dagen. Deklarerar bara 113000:- efter avdrag. Har inga tillgångar skrivna på mig. Sparar i Bitcoin sedan länge...

Ville bara berätta att endera måste man uppenbart visa på inkomst. Räcker inte med att ha bra raiting...

Det är ju ganska givet att det inte räcker med fläckfri kredithistorik, dom måste ju kunna räkna med att du har råd med återbetalningen

Vad man har för tillgångar spelar väl ingen större roll för kreditbetyget. Om du i stället för Bitcoin hade haft en miljon på banken så hade ju inte det varit registrerat någonstans så att andra (t.ex UC) kan se, utan det är en sak mellan dig och din bank.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp