Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Jag är förvånad att det inte är högre aktivitet i den här delen nu när uppdatering av inkomst stundar.

Om man samlat fyra lån till ett, och betalat av så man går från fyra kreditgivare till två (där en är bolån enbart), inga kontokrediter kvar (hade två men de är lösta och avslutade), men fått en ny förfrågan och totalt ökat blancolån med ca 100k till 220k - kommer scoren försämras då?

Mejlade UC för att fråga om uppdatering av inkomst för 2016 som tidigare år har kommit den 6/6 och fick detta svar:

Hej!

Första uppdateringen för 2016 års inkomster sker I mitten av Juni.

Med vänlig hälsning

Victor Kundservice

kundservice@uc.se
Direkt: 08-670 90 00

GetFileAttachment
UC AB Årstaängsvägen 21B
117 88 Stockholm
Växel: 08-670 90 00
Fax: 08-670 90 20
Webb: www.uc.se

Om man samlat fyra lån till ett, och betalat av så man går från fyra kreditgivare till två (där en är bolån enbart), inga kontokrediter kvar (hade två men de är lösta och avslutade), men fått en ny förfrågan och totalt ökat blancolån med ca 100k till 220k - kommer scoren försämras då?

Är övertygad du kommer få bättre betyg. Kontokrediter och antal långivare är så mycket sämre än höga blancolån eller lån med säkerhet, även med mycket högre summor.

En ny förfrågan från 3st till 4st gjorde att jag gick från 1,5% till 2,2%.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp