Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Mitt betyg ökade efter att jag vid ett månadsslut hade högre utnyttjad kredit än normalt. Även nu när krediten är återbetald ligger mitt betyg kvar på samma högre nivå.
Verkar vara så, bedrövligt dåligt. Lär väl rätta till sig snart då :)

Hej. Hur hade ni gjort? På Kreddy står det att jag har en betalningsanmärkning på 0 kr (utmätningsförsök) som försvinner 11/4 i år och på uscore står det att jag inte har några betalningsanmärkningar alls. Hade ni ansökt om samlingslån nu eller väntat tills 12/4?

Bilagor

• IMG_0136.jpeg
    IMG_0136.jpeg
    49.3 KB · Visningar: 59
  • IMG_0137.jpeg
    IMG_0137.jpeg
    73.1 KB · Visningar: 55
Definitivt vänta. Ska du ta samlingslån är det Kreddy (alltså UC) du vill se bra ut hos.

Ok, har jag väntat i över tre år så är väl 2 månader till inte hela världen trots allt men det börjar kännas riktigt segt nu.
Jo, förstår det. Känner verkligen igen den där otåliga känslan, att man så gärna vill få till en positiv förändring. Men varje gång jag "chansat" och försökt tagit en genväg har det straffat sig och jag har ångrat mig efteråt. Det är verkligen värt att vänta. Speciellt ifråga om en betalningsanmärkning. Lycka till i mitten av april. Uppdatera gärna då hur det gick!

Hej. Hur hade ni gjort? På Kreddy står det att jag har en betalningsanmärkning på 0 kr (utmätningsförsök) som försvinner 11/4 i år och på uscore står det att jag inte har några betalningsanmärkningar alls. Hade ni ansökt om samlingslån nu eller väntat tills 12/4?
Vad har du för betyg på Kreddy? Jag har också samma sorts anmärkning som löper ut 31/3. Har just nu Uscore på 87 och på Kreddy har jag 1.6. Ska bli intressant vad det blir om drygt en och en halv månad. Som jag förstått det är det inte ovanligt att betyget försämras en period efter att en anmärkning försvunnit?

Vad har du för betyg på Kreddy? Jag har också samma sorts anmärkning som löper ut 31/3. Har just nu Uscore på 87 och på Kreddy har jag 1.6. Ska bli intressant vad det blir om drygt en och en halv månad. Som jag förstått det är det inte ovanligt att betyget försämras en period efter att en anmärkning försvunnit?
Hej, jag har sämre betyg än du, hade en (näst sista?) betalningsanmärkning som försvann i början av månaden på båda men betyget har inte uppdaterats ännu (sker tydligen vid månadsskiftet). Ligger på 7 på Kreddy och 59 på Uscore.

Hej, jag har sämre betyg än du, hade en (näst sista?) betalningsanmärkning som försvann i början av månaden på båda men betyget har inte uppdaterats ännu (sker tydligen vid månadsskiftet). Ligger på 7 på Kreddy och 59 på Uscore.
Tror det är viktigt att inte stirra sig blind på betyget men innan den anmärkningen är det nog ingen idé att testa.

Min kreditvärdighet har legat på 4,6 några månader nu. Var tidigare i höstas 7,4 och fallit från 24,9 som högst på grund av många förfrågningar.

I dag gick det från 4,6 till 7,4 igen och det finns inget som förändrats på något alls så vad är det frågan om? 🤔

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp