Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Vad var bästa erbjudandet och på hur mycket?
Runt 10 på större, sänkte sen till 100k och blev erbjuden 7,45 men det var inte heller intressant. Har bättre ränta än så. Ska köra på ett år så då kommer min årsinkomst överstiga skulderna och söka igen sen.
Om 3 år är jag klar med ett lån med 4k i månadskostnad så sen blir det stt extraamortera en hel del

Runt 10 på större, sänkte sen till 100k och blev erbjuden 7,45 men det var inte heller intressant. Har bättre ränta än så. Ska köra på ett år så då kommer min årsinkomst överstiga skulderna och söka igen sen.
Om 3 år är jag klar med ett lån med 4k i månadskostnad så sen blir det stt extraamortera en hel del
Jag har ju lyckats lägga om så jag har 724 k på Nordea nu. När det väl halkar in under 500 K ska jag också försöka förhandla om räntan. Dels för att det öppnas för fler aktörer, dels för att min belåningsgrad hamnar under 1.0. men det ligger ju flera år fram :)

Vilka datum uppdateras UC? Har för mig det är 2 gånger per månad?

Jag har ju lyckats lägga om så jag har 724 k på Nordea nu. När det väl halkar in under 500 K ska jag också försöka förhandla om räntan. Dels för att det öppnas för fler aktörer, dels för att min belåningsgrad hamnar under 1.0. men det ligger ju flera år fram :)
Gaston, nyfiken på om du har lite tid och insikter…

Jag sitter på 720k blancolån (dividerat på 5 olika aktörer med ränta på allt från 7-18%). Borde vara runt 650-660k till december 2026. Men även en anmärkning för missköt kredit som försvinner samtidigt (Känns som den drar ner betyget främst. 13.9 i betyg på Kreddy idag. 5 förfrågningar.

Idag är min inkomst 650k, i sommar uppdateras min inkomst till ca 720k.

Vad tror du om möjligheterna till samlingslån?

Betalar idag 14’000 i månaden varav ca 6000 är amortering.

Gaston, nyfiken på om du har lite tid och insikter…

Jag sitter på 720k blancolån (dividerat på 5 olika aktörer med ränta på allt från 7-18%). Borde vara runt 650-660k till december 2026. Men även en anmärkning för missköt kredit som försvinner samtidigt (Känns som den drar ner betyget främst. 13.9 i betyg på Kreddy idag. 5 förfrågningar.

Idag är min inkomst 650k, i sommar uppdateras min inkomst till ca 720k.

Vad tror du om möjligheterna till samlingslån?

Betalar idag 14’000 i månaden varav ca 6000 är amortering.
När du väl kommer under 1.0 i belåningsgrad (alltså lägre summa lån än registrerad inkomst) så kommer du ha mycket goda chanser att få samlingslån förutsatt att den misskötta krediten är borta.

Men kom ihåg att UC ju inte i sig baseras direkt på vad du har för inkomst i "nuet" utan på den senast registrerade inkomsten hos skatteverket.

Men i början av 2027 kommer ju din situation se helt annorlunda ut än idag med lägre lån, misskött kredit borta, högre inkomst och alla ff borta. Det viktiga nu är ju att ha tålamod tycker jag. Gneta på och göra inga nya försök till samling förrens du har noll ff och den misskötta krediten är borta.

Försök gärna betala ner extra också; det är bra och ser bra ut :) Med din inkomst tror jag du kan ha bra möjligheter till det om du samtidigt börjar se över vardagsekonomin och hur du kan få bort onödiga kostnader. Trimma, trimma, trimma.

Har du något lån med riktigt dassig ränta (du nämnde 18 procent) skulle jag satsa på det. Alternativt om något av dem 5 är relativt litet så du kanske till och med kan betala bort det helt under 2026?

Kom också ihåg att (i alla fall i nuläget) är det få aktörer som beviljar mer än 500 K. Nordea är som sagt ett undantag som kan vara ett bra alternativ för dig om du vill ha allt på ett ställe. Ett annat alternativ är att du ger det tusan på att amortera bort så mycket innan du söker att du hamnar under 500 K.

Men 220 K är ju en hel del så du kanske får se det som en tvåstegsraket innan du lyckas samla allt på ett ställe om det är målet (alternativt Nordea om du är beredd att byta bank och föra över allt dit).

Men till att börja med är det ju gnetande, trimmande, amorterande och tålamod som gäller under 2026. Då kommer det hända underverk med dina förutsättningar att ta ett nästa steg :)

Någon annans uc som ser ut såhär för tillfället? Arbetar de på den? Eller är det något fel? När man klickar på det kommer det bara upp blanka tomma sidor.

Bilagor

• uc.png
    uc.png
    138.6 KB · Visningar: 71
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp