Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Nollade en kredit vid löning och det syns på UC nu att jag har nyttjat 0% av den men score och betyg är oförändrat. Brukar det ändras direkt och inget har hänt med mitt betyg eller tar det någon dag extra?

Ner från 8,7 till 8,2 i dag utan någon speciell anledning. Men det borde hända mycket närmaste tiden.

Min Uc står kvar på 0.4 men min Uc-score gick från att varit stabil i flera månader på 682 till 671.
Anledningen till det är antagligen för att jag nyttjat ett kreditkort till 90 % jämfört med 0% tidigare.
Alltså räcker inte kreditkorts nyttjandet till att försämra betyget med det är tillräckligt för att sänka scoren..
Nu drog min uc- score upp på nytt personbästa 694, ingen förändring på något som helst annat. Verkar svänga lite hursomhelst men så länge det är på rätt håll är det ok för mig..

Senast ändrad:
Mitt kreditbetyg gick ner från 3,7 till 0,5....!? Huuuur? Bugg?

Vad händer här då? Hur fasiken kan det varannan gång jag loggar in ändras på detta sätt? Vet att innan senaste betalningen var det något på 41 000 kronor till Facit. Vidare att jag tror det var något på 52 000 kronor till LF Finans.

Det är inte ens det att båda sänks och sen bägge höjs igen vad aktuell skuld är utan den ena går ner och den andra upp och sen tillbaka.
1000006610.jpg
1000006611.jpg
1000006612.jpg
1000006613.jpg

Jag väntar på att en kredit ska försvinna från UC. Det är ett kreditkort hos Swedbank, alltså Entercard, som jag sa upp och avslutade för flera veckor sedan. Det står att den var uppdaterad senast 4 oktober. Då 650 kr använt, men det är nollat och uppssagt.

Brukar inte Entercard vara snabba och i princip uppdatera dagligen? Kan de, så att säga, ha strategiska skäl att inte formellt uppdatera/avsluta krediter om den ändå inte kan/kommer användas. Eller bör jag bara ha tålamod? Vad tror ni andra?

Jag väntar på att en kredit ska försvinna från UC. Det är ett kreditkort hos Swedbank, alltså Entercard, som jag sa upp och avslutade för flera veckor sedan. Det står att den var uppdaterad senast 4 oktober. Då 650 kr använt, men det är nollat och uppssagt.

Brukar inte Entercard vara snabba och i princip uppdatera dagligen? Kan de, så att säga, ha strategiska skäl att inte formellt uppdatera/avsluta krediter om den ändå inte kan/kommer användas. Eller bör jag bara ha tålamod? Vad tror ni andra?
Har haft samma "dispyt" med Entercard. De verkar vara extremt långsamma med att registrera denna typ av ärenden. När jag ringde och frågade dem hur lång tid det kan ta så fick jag svar på upp till 4 veckor men att det oftast brukar gå snabbare, men icke...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp