Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Idag vaknade jag upp till ett kredit betyg på 0,1%?? Igår kväll va den på 1,3%, har nyligen avslutat alla mina krediter och lån så har ingenting kvar utan bara ett bolån! Kan det verkligen stämma eller är det någon bugg i systemet idag bara? Hur ser det ut för dig?

Idag vaknade jag upp till ett kredit betyg på 0,1%?? Igår kväll va den på 1,3%, har nyligen avslutat alla mina krediter och lån så har ingenting kvar utan bara ett bolån! Kan det verkligen stämma eller är det någon bugg i systemet idag bara? Hur ser det ut för dig?
Mitt hoppade från 7.6% till 15.9% trots att det enda som skett idag är att en FF försvunnit, gick från 6 FF till 5 FF. Har mejlat dem för att försöka förstå bättre hur det gått till.

Mitt hoppade från 7.6% till 15.9% trots att det enda som skett idag är att en FF försvunnit, gick från 6 FF till 5 FF. Har mejlat dem för att försöka förstå bättre hur det gått till.
Men förstår inte hur jag gått från 1,3% till 0,1% sen igår? Ingen ändring har skett ekonomiskt för mig sen dess

Gick ner från 0.6 till o.4 när en ff försvann. Tre kvar att vänta ut.

Kul, men bra UC är ju inte värt så mycket när lånegraden är så hög som min (runt 2.0). Minns att jag kaxigt sprang mot Lendo förra sommaren när UCn var låg och det slutade med inga riktiga erbjudan alls. Inte ens Brixo ville kasta pengar mot mig för profiträntor :)

Så jäkla skumt, måste ju vara något fel. UCs system är ju skumt och oförutsägbart men att färre FFs skulle leda till sämre betyg var något nytt.

Men mig vill dom ha stålar från. Tack för svar!
Edit. Alltid sett mitt betyg gratis tidigare.
Tycker minUC buggar. Det är inte gratis att se betyget första gången jag loggar in men vid andra försök direkt efter då försvinner den där ”Läs mer”-skylten. Så testa logga in, logga ut, logga in.

Från 6 förfrågningar till 5.

Betyget gick från 10.6% till 8.6%! :faceheart:

Försvinner en ytterligare om exakt en månad så är nyfiken på att se hur det blir då. Inte varit under 10% på lääänge.

"Riskprognosen är vårt mätverktyg för kreditvärdighet. Den går från 0,1 till 99,9%.

Allt som står i din kreditupplysning ligger till grund för din UC Riskprognos. Exakt hur Riskprognosen väger samman all information varierar med sammanhanget. Om en uppgift ändras, kan en annan uppgift till exempel få större eller mindre betydelse.

Tiden är en stor betydelse i många fall och därför kan Riskprognosen ändras över tid trots att underliggande information är den samma.

Tyvärr kan vi aldrig gå in på enskilda fall när det kommer till UC Riskprognos.
Vi kan därför inte svara varför du har den Riskprognosen och vi kan inte heller ändra den."

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp