Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Vem kom på idiotin att inte visa överskottet av inkomst i senaste skatteuppgifter?! Fick ju sämre score nu för att det ser ut som att jag har tjänat 80000 mindre än vad jag har gjort för att jag har gjort reseavdrag. Sämsta skiten.
Skatteverket så vitt jag vet.

Sjukt frustrerande och tålamodsprövande när man måste vänta medans andra har fått uppdaterat :) Är det på Kreditkollen ni ser det alltså? Någon annan som också väntar?

Varför i hela fridens namn har jag 6.5% / 535 (mindre bra) i UC score med 770k inkomst 2023, inga betalningsanmärkningar, och totalt 60k i lån?

Varför i hela fridens namn har jag 6.5% / 535 (mindre bra) i UC score med 770k inkomst 2023, inga betalningsanmärkningar, och totalt 60k i lån?
Låter ju helt galet. Vad hade du innan för score? Och hur mycket höjdes din lön? Kanske du kom upp så högt att du hamnade i en annan lönekategori?

Min sjönk med 0,1 bara.. känns som ett skämt. Från 0,7 till 0,6. Lönen höjdes från 280k till 638, underskottet sjönk från 85k till 55k. Har blanco på ca 470k och 2ff (en går ut nästa vecka).

Nu uppdaterades min också. Taxerad inkomst gick upp till 483 K från 433. Underskottet blev 75700 jämfört med 46400 förra året. Hände inget med betyget, ligger kvar på 0.6. Så nu blir nästa steg att "bara" vänta ut mina 4 ff (den första nu i juni, den sista i september) så får vi se hur det rör sig.

Någon som kan förklara vad som syns för långivarna?

i min upplysning står det
Överskott av tjänst ” saknas
Taxerad förvärvsinkomst 785 500 kr

kollar långivarna på taxerad förvärvsinkomst? Eller jag förstår inte, vad är skillnaden mellan överskott av tjänst och taxerad förvärvsinkomst?

Överskott av tjänst är inkomsterna efter avdrag för kostnader men före allmänna avdrag och grundavdrag.
Troligtvis är det den taxerade förvärvsinkomsten som är mest intressant för långivarna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp