Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Men fy f…. Kollade min ränta hos Marginalen ni för 2023… 33 950,- Ja så går det när man ständig ligger back med inbetalningar ..Hade ett underskott för 2022 på 120 000, lär väl bli ännu värre för 2023. Och räknar jag snabbt på hur skatten blir nu, så lär jag få restskatt på ca 24 000. Trist.

Men fy f…. Kollade min ränta hos Marginalen ni för 2023… 33 950,- Ja så går det när man ständig ligger back med inbetalningar ..Hade ett underskott för 2022 på 120 000, lär väl bli ännu värre för 2023. Och räknar jag snabbt på hur skatten blir nu, så lär jag få restskatt på ca 24 000. Trist.
Dessutom har marginalen höga förseningsavgifter, jämfört med Ica banken t ex så det blir mkt dyrare när man hamnar efter.

Blev av med en ff idag och kreditbetyget gick från 0,6 till 0,4. Sjukt att jag kan ha så höga/bra kreditbetyg med 517 tkr i blanco men det är bara att tacka och ta emot.

Förfrågan. När man söker lån, hyreskontrakt, abbonemang eller dylikt tar bankerna/institutet en förfrågan för att se över ens ekonomiska situation som inkomst/underskott/adress/lån mm. På UC och Bisnode syns dessa kvar om någon har "kollat upp" en. Har man flera förfrågningar på kort tid försämrar det betyget och många banker kommer se snett på en om man har sökt lån flera gånger under ett års tid. (De syns i 1 år).

ff = förkortat Förfrågan.

Du kanske bara inte kände till förkortningen men nu fick du ett utförligt svar. ;)

Blev av med en ff idag och kreditbetyget gick från 0,6 till 0,4. Sjukt att jag kan ha så höga/bra kreditbetyg med 517 tkr i blanco men det är bara att tacka och ta emot.
förfrågningar! Om man söker lån via banken så syns det ju i UC sen, och dom är synliga i ett år. Hade nio förfrågningar för ett år sen men har försökt ”snygga till” min uc för att i framtiden kunna söka ett vanligt lån med rak amortering. De sista två förfrågningarna försvinner om två veckor :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp