Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Nu har jag lyckats betala hela min Qliroskuld. Spelar det någon roll för mitt UC-betyg om krediten är nollad, eller bör jag be Qliro stänga krediten ?
Kreditbetyget brukar, konstigt nog kan man tycka, bli bättre med en oanvänd kredit istället för ingen alls.

Det råder delade meningar, men jag hade nog valt att avsluta krediter som jag inte tänker/vågar använda längre. Möjligtvis ha någon kvar med bra villkor som används strategiskt. Det vill säga att alltid betala av full balans för varje faktueringsperiod.
Men qliro är väl en avbetalning så det försvinner väl automatiskt om hela skulden är avbetald?

Mitt kreditbetyg blev mycket bättre när jag avslutade en kreditkortsskuld än att ha den outnyttjad. Lite olika där,

Mitt kreditbetyg blev mycket bättre när jag avslutade en kreditkortsskuld än att ha den outnyttjad. Lite olika där,
Så sjukt förvirrande det där. Jag har många gånger haft precis motsatt effekt på betyget; när jag har nollat krediterna har betyget skjutit i höjden positivt (trots att den totala skulden kanske till och med ökat med mer i blanco). Skulle vara väldigt intressant att få det utrett :)

Med det sagt så sa jag ändå upp en gammal kredit på Collector/Betalkoll den här månaden. Känns som det räcker med två nollade kreditkort och en nollad Fairlo (som jag lyckades betala ner med ett riktigt högränteblanco från Marginalen den här månaden). För någonstans måste det ju finnas en gräns för hur många och hur stora krediter det är fördelaktigt att ha antar jag.

När tror ni UC uppdateras den här månaden? Vågar man hoppas på i veckan?

Jag var överdrivet optimistisk och har uppdaterat flitigt ända sedan måndag morgon :) Men under veckan bör det ju verkligen komma (eller så hoppas jag mest)

Haha samma här, betalat ner en övertrasserad kredit något så väldigt nyfiken på vad det gör för betyget. Är det tillräckligt bra så blir det att chansa och skicka iväg en ansökan för samlingslån.

Haha samma här, betalat ner en övertrasserad kredit något så väldigt nyfiken på vad det gör för betyget. Är det tillräckligt bra så blir det att chansa och skicka iväg en ansökan för samlingslån.
Liknande situation här. Tagit ett blanco och betalat ner massa krediter så ser fram emot uppdateringen. Och nästa tisdag försvinner en ff och på torsdagen blir en annan 6 månader så hoppas nå fram till ett tillräckligt bra betyg för ett nytt samlingslån snart :)

Liknande situation här. Tagit ett blanco och betalat ner massa krediter så ser fram emot uppdateringen. Och nästa tisdag försvinner en ff och på torsdagen blir en annan 6 månader så hoppas nå fram till ett tillräckligt bra betyg för ett nytt samlingslån snart :)

Spännande! Blir det en ansökan eventuellt på torsdag då? :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp