Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Jag förstår inte riktigt de med betyget.. årsinkomst 408k och blanco 710k samt kredit på 40k. 13 ff och ett betyg på 27.6% senaste ff är ifrån 10 oktober och ca 7 st försvinner nu i april-maj. Min årsinkomst kommer höjas ifrån 408 till 540k efter deklarationen.
Någon som vet hur det kommer sig att jag är 27.6%?
Ingen anmärkning, aldrig haft och inget med kfm att göra

Lån på typ 1.75 gånger årsinkomsten och mer än en kreditförfrågan i månaden skulle jag sammanfatta det med

Lån på typ 1.75 gånger årsinkomsten och mer än en kreditförfrågan i månaden skulle jag sammanfatta det med
jag har blanco på över 3x min årsinkomst, jag har 0,6 nu med mina krediter på 220k nyttjade till 30%

Så efter deklarationen när min årsinkomst höjs till ca 540k och går ner ifrån 13 ff till 6 kommer mitt betyg bli mycket bättr?

O
Och då blir skulden bara blanco på ca 720k. Krediterna ska jag slutbetala och kommer då vara 720k blanco och 540k årsinkomst och 5-6 ff och alla över 6 månader gamla då måste la mitt betyg landa på under 5%? Tänker på folk som har 2-3x inkomsten och har mycket bra i betyg.

Är krediten på 40K maxad eller nära inpå-maxad? Det gör extrem skillnad att bara gå under 50% utnyttjad. Enligt min erfarenhet har det också hänt relativt stora skillnader när jag gick under 10-11ff. Håll ut!
Jag håller ut!! krediterna är maxade och det är 2 en på 5k och en 38k vilket jag ska slutbetala innan deklarationen och tänker då att jag endast kommer ha 720k i blanco och 540k årsinkomst och inga krediter samt 5-6 ff

Men betyder det att de skulle bevilja nytt lån?Vad väger mer-0,6 betyg eller belåning 3 × årsinkomst?

Men betyder det att de skulle bevilja nytt lån?Vad väger mer-0,6 betyg eller belåning 3 × årsinkomst?
Det är en sammanvägd sak. Har man 3 x årsinkomst i lån så kan man säkert ha bra betyg. Risken är skaplig att ingen vill låna ut mer möjligen små belopp ändå. Kalkylen går inte ihop

Det är en sammanvägd sak. Har man 3 x årsinkomst i lån så kan man säkert ha bra betyg. Risken är skaplig att ingen vill låna ut mer möjligen små belopp ändå. Kalkylen går inte ihop
Nja du har delvis rätt Lasseman, men vid samlingslån så kollar man andra parametrar. En vän fick på Nordea i sommras ett större samlinglån när han hade 2,5 x årsinkomsten med mindre bra betyg.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp