Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Står det inte att den är avslutad ett visst datum där nere då? Är de 1200 kr med i summeringen i tabellen där uppe?

Han hade kollat igen....står avslutad 20160630 och vad han kom fram till är den inte medräknad i antalet krediter

En fråga till....hur mycket påverkar förfrågningar betyget och underskott?
Min mans underskott kommer vara minst 30000-40000 lägre på deklarationen i år jämfört med förra och i juni kommer han ha 3 förfrågningar kvar, förbättrar det betyget tillräckligt för samlingslån tror ni?

En fråga till....hur mycket påverkar förfrågningar betyget och underskott?
Min mans underskott kommer vara minst 30000-40000 lägre på deklarationen i år jämfört med förra och i juni kommer han ha 3 förfrågningar kvar, förbättrar det betyget tillräckligt för samlingslån tror ni?

Jag undra samma sak har under 2016 minskat mitt underskott med 135.000 och har inga förfrågningar när jag frågade UC vilken inverkan mitt underskott har på mitt kreditbetyg fick jag till svar:

Vi kan inte svara specifikt på din fråga. När Kreditbetyget beräknas så tar den hänsyn till all information i din kreditupplysning. Information som kreditengagemang (antal, belopp, utnyttjandegrad), anmärkningar (antal, belopp, ålder), inkomst, civilstånd, fastighetsinnehav mm.

Informationen i kreditupplysningen vägs samman och jämförs med övriga personer över 18 år i Sverige. Resultatet ger en indikation på risken att få en betalningsanmärkning på 12 månaders sikt. Alla personer över 18 år har en risk att hamna på obestånd, en del har en väldigt liten risk medan andra har en högre risk, det är den risken som en kreditgivare ska förhålla sig till vid en kreditbedömning.

Det är dock viktigt att poängtera att Kreditbetyget inte tar hänsyn till dig som person utan beräknas utifrån den informationen som vi har tillgång till. Kreditbolag och andra kreditbedömare använder oftast kreditupplysningen som en del av sin bedömning.

Så för min del så vet jag inte om jag äntligen får mitt samlingslån i år eller inte förrän i april då deklarationen är klar och inkomsten är upprättad men som de skriver jag jämförs ju med andra i samma grupp och utifrån det sätts mitt kreditbetyg och jag vill ju ha det så lågt som möjligt för att ha största chans att få ett lån med så låg ränta som möjligt.

Är det någon mer än jag som upplever att man har lagt in någon fördröjning i Kreditbetyget som jag inte upplevt tidigare. Tex. du har en förfrågan som försvinner...inget händer med betyget...några dagar senare typ 7-14dgr sänks betyget en tiondel utan att något hänt?

Är det någon mer än jag som upplever att man har lagt in någon fördröjning i Kreditbetyget som jag inte upplevt tidigare. Tex. du har en förfrågan som försvinner...inget händer med betyget...några dagar senare typ 7-14dgr sänks betyget en tiondel utan att något hänt?

Inte på det viset, men jag märkte för en tid sedan när en upplysning togs att det inte omedelbart syndes på "minuc" utan först dagen efter.. det brukar ju annars synas momentalt men jag loggade in flera gånger senare under dagen och den syndes inte..

Nu har minuc för mig iaf uppdaterats med Januari siffrorna

Sänkte en kredit från 60.000kr ner till 10.000kr och gick från 1,5 till 0,7

Sänkte min UC från 3.9 till 1.2 med ett samlingslån.

Hade innan uppdateringen:
3 krediter hos 2 företag.
Runt 66 000 utnyttjat av 100 000 kr i kreditkort.
73 000 i ett blanco.
Totalt: 140 000 kr som syntes på UC, 3 FF och UC score på 3,9.

I januari uppdateringen gar jag ett blanco på 200 000 kr, 4 FF och UC score 1,2.

Very happy! :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp