Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Tack! Känns märkligt att CSN ligger kvar. Det står ju inte som avslutat. Tänker att det borde stå som övriga lån, även fast det inte belastar UC.
Jag misstolkade ditt inlägg. Trodde du syftade på skuldsaldo hos kronofogden då det är i regel det man syftar på med den termen.
Har du slutreglerat ett lån ligger historiken kvar i tolv månader, likt du skrev ovan.
Skulle råda dig att ha is i magen och vänta till nästa uppdatering.

Jag misstolkade ditt inlägg. Trodde du syftade på skuldsaldo hos kronofogden då det är i regel det man syftar på med den termen.
Har du slutreglerat ett lån ligger historiken kvar i tolv månader, likt du skrev ovan.
Skulle råda dig att ha is i magen och vänta till nästa uppdatering.
Tack! Nej ingen skuld hos KF.
Ja, fast nu har jag väntat i 1,5 att dom ska ta bort det.
Jag historiken på alla andra lån försvinner ju efter 12 mån. Men CSN har ju en gen flik . Undrar om det är så att dom inte utvecklat det ännu på minUC och det bara skvalpar kvar.

Jag ska söka ett samlingslån. Har betyget 2,6.
Har tre frågor på UC. En fråga försvann för en vecka sedan. Då sjönk det från 3,4 till 2,6.
*520 000kr i årsinkomst.
*Blanco 240 000kr
*Kredit 15000kr
Försvinner en till fråga om typ en månad.
Men har egentligen inte tid att vänta.
Jag tror inte att den ändringen på UC skulle förändra så mycket.
Vad tror ni?

Har tre frågor på UC. En fråga försvann för en vecka sedan. Då sjönk det från 3,4 till 2,6.
*520 000kr i årsinkomst.
*Blanco 240 000kr
*Kredit 15000kr
Vad tror ni?

Inga problem, kan nog få helt ok ränta! En FF gör nog ingen stor skillnad då ditt betyg redan är så lågt.

Mitt betyg sköt iväg när jag tog ut 30/50k på en kredit. Sjukt vad det påverkar. 2.x till 3.7 så är nästan på nivån under bra.
Ska överföra 20k så nyttjandet är lägre i procent

Tack! Nej ingen skuld hos KF.
Ja, fast nu har jag väntat i 1,5 att dom ska ta bort det.
Jag historiken på alla andra lån försvinner ju efter 12 mån. Men CSN har ju en gen flik . Undrar om det är så att dom inte utvecklat det ännu på minUC och det bara skvalpar kvar.
CSN är relativt nytt till UC och jag har för mig att det uppdateras 1-2 gånger per år till skillnad från vanliga lån och krediter.

*520 000kr i årsinkomst.
*Blanco 240 000kr
*Kredit 15000kr
Vad tror ni?
Du får nog ett par bra erbjudanden med dom förutsättningarna :) få ner krediten så kommer det röra på sig betyget.

Som någon berätta tidigare i tråden så verkar det uppdateras några dagar innan en uc blir 6 mån gammal. För mitt betyg hoppa ner från 18 till 17 för
Ett par dagar sen. Sedan dagen efter från 17-16 och nu står det still, men idag blev en 6 mån gammal imorn en annan.

min upplysning från 28/1 2020 har inte försvunnit ? Brukar det inte uppdateras på natten?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp