Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

minUC - Mitt kreditbetyg

Jo jag kommer att betala in alla alltså men funderar på om jag sedan ska låta alla krediter ligga kvar som outnyttjade i efterhand eller om jag bör avsluta några av dom. :D
Jaha nuu fattar jag! . Jag tycker du ska betala in alla OCH avsluta . Bort med skiten oavsett vad som händer!!
Tänk känslan att dom är HELT BORTA!! Jag skriker inte är bara himla tydlig ;)

Det jag funderar på är om betyget påverkas. 125K outnyttjad kredit är ju en redig buffert men bör ju också egentligen ses som en risk? Tänkte eventuellt behålla 30K + 30K.

De har varit högt maxade under en längre tid pga har behövt låna för att klara månadskostnaderna men nu kommer det inte längre vara aktuellt då släckandet av dessa krediter sparar mig närmare 4K i månaden.
eventuellt så ser UC förändringen av att du säger upp som något som är tillfälligt negativt för betyget.

annars så påverkar krediterna mest bara bankernas kalkyl då dom vid ansökan om lån kalkylerar att du maxar dom och betalar kanske 16% ränta på dina outnyttjade krediter.
jag har haft 0,1 i risk med 5 krediter på över 200k med låg nyttjandegrad

Jag avslutade 65k krediter till 15k och gick från 1,9% till 0,2%. Tror inte du blir påverkad negativt när du tar bort det mesta. Tycker själv att 60k är för mycket. Inte bara från betygets perspektiv men att det är för lätt att nyttja de.

Intressant.

Ska söka lån i Juni nämligen så det är ju ett tag kvar men tänkte börja fina på betyget redan nu. Uppe på 28% just nu så uppskattar nog ett ganska stort drop oavsett.

Angående faran att råka börja använda dom stämmer absolut.

Logga in nu har hoppat ner 1% till 17% :face3hearts: o_O Vet dock inte varför för ingen ff är 6 mån gammal eller har försvunnit. En försvinner 28/1 och 2 blir 6 mån gamla 27/1 och 28/1. Roliga Nyheter iaf såhär på måndag morgonen påvägen till jobbet

Någon som har en aning om varför mitt hoppat ner 1%? Alltid intressant lära sig varför vissa saker sker :facejoy:

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp