Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Minska kostnader

Hej!

För några veckor sedan så försvann min sista anmärkning, för första gången på över 10år är jag utan anmärkningar. Fick min första anmärkning som 20-22åring men har ändå lyckats låna upp till en total skuld på ca 500.000kr.

Jag har en bra inkomst, så jag får det till att gå runt, men sporrad av detta forum så är jag fast besluten att minska dessa lån.

Nu fokuserar jag på att minska mina fasta kostnader så mkt som möjligt för att kunna amortera mer :) hittills har jag gjort följande:

*Sagt upp tv abonnemanget för 700kr/mån och köpt något som heter IPTV (kanske inte helt ok) men kostnaden blev 1200kr/år för alla tv kanaler inkl sport kanaler osv ;)

*ändrat om bland försäkringarna och sagt upp de jag har via facket (sparar 300kr/mån)

*ändrat EL-avtal (sparar ca 70kr/mån)

*bytt internet leverantör (sparar 40kr/mån)

Så ca 1000kr mer över varje månad :)

Mat och lunch hade jag kunnat spara mkt på, men jag vill kunna leva också. Mat är något som jag gärna spenderar några extra kronor på :)

Största besparingen är helt klart spelpaus.se vid årsskiftet, där pratar vi 10000-30000/mån

Har ni några fler tips?

Vet inte hur mkt små krediter du har men försök amortera bort dem först.

Hej!

För några veckor sedan så försvann min sista anmärkning, för första gången på över 10år är jag utan anmärkningar. Fick min första anmärkning som 20-22åring men har ändå lyckats låna upp till en total skuld på ca 500.000kr.

Jag har en bra inkomst, så jag får det till att gå runt, men sporrad av detta forum så är jag fast besluten att minska dessa lån.

Nu fokuserar jag på att minska mina fasta kostnader så mkt som möjligt för att kunna amortera mer :) hittills har jag gjort följande:

*Sagt upp tv abonnemanget för 700kr/mån och köpt något som heter IPTV (kanske inte helt ok) men kostnaden blev 1200kr/år för alla tv kanaler inkl sport kanaler osv ;)

*ändrat om bland försäkringarna och sagt upp de jag har via facket (sparar 300kr/mån)

Mat och lunch hade jag kunnat spara mkt på, men jag vill kunna leva också. Mat är något som jag gärna spenderar några extra kronor på :)

Största besparingen är helt klart spelpaus.se vid årsskiftet, där pratar vi 10000-30000/mån

Har ni några fler tips?
Bra åtgärder och när det gäller mat kan du lätt spara mer om du kör med matlåda. Jag kollade med min arbetsgivare om jag fick använda jobbmobilen privat och där sparade jag 300/månad. Gå eller cykla och låta bilen stå. Lägg ut saker du inte använder i olika säljgrupper på fb. Folk köper Allt! Drog in 4000 förra månaden bara på gamla möbler och sånt jag tyckte var skräp som stod i förrådet och samlade damm.

Hej!

Har ni några fler tips?
Om du är med i svenska kyrkan så betalar du säkert runt 3000:-/år där. Om det inte är ett måste så kan jag den avgiften tas bort till nästa år genom att gå ur senast sista oktober 2019 (har jag för mig för att slippa ett till år med skattebetalande dit).

Om du är med i svenska kyrkan så betalar du säkert runt 3000:-/år där. Om det inte är ett måste så kan jag den avgiften tas bort till nästa år genom att gå ur senast sista oktober 2019 (har jag för mig för att slippa ett till år med skattebetalande dit).
Jag har funderat på att gå ur, 2018 betalade jag strax över 7000kr i avgift...

Bra tips!

Vet inte hur mkt små krediter du har men försök amortera bort dem först.

Alltså det där med att amortera små krediter först? Är det för att bli av med deras räntekostnad, admin-kostnader och fakturaavgifter snabbare? För jag har långt fler stora lån med hög ränta, och många små lån med låg ränta.
Fick bara små lån till bra ränta och stora lån till dålig. Så om små betalas först som har 30% ränta har man kvar en massa stora med några 100% ränta... Då borde det väl löna sig att betala lån i 15-30 000 kronors klassen först med hög ränta?

Ursäkta att jag kapar tråden.

Men se upp med Kyrkan...Gå ur och begravningen hålls i ett sunkigt kapell och inte i huvudkyrkan

Tänk snöbollseffekten... för varje litet lån/kredit du betalar av har du en extra summa att lägga på ett större lån.
Jag gjorde så och blev skuldfri :)

Betalade av alla små sms lån och gick ner från 91 000 till 39 000 i januari sen fick jag ta ut alla igen p.ga. utan lön jan och 4500 i februari för första veckan jag jobbat så sms lånen hamnade på 115k från 39 :(((((((((((( fan. Ska betala av med skatteåterbäring m.m. och säljer saker som en tok.

A-kassa verkar vara helt omöjligt att få, är över 30 och har aldrig sökt om det och jag måste redogöra för alla jobb, studier och bolag sedan 2015, för att få a-kassa från 20 dec-24 januari, känns så överdrivet mycket intyg som måste in. Vad i h-vete. Tur man inte behövt göra det förut.
Ska bara ha för den månaden jag inte jobbade men nu säger handledaren "du jobbar ju nu så då kan du inte få a-kassa" .... ja men jag söker ju för DÅ "men du är ju i bolag nu" ja men inte DÅ "du pluggar ju nu" ja men inte DÅ... osv. lika bra att skita i det, omöjligt att få 5000-8000 för en månad.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp